L’era de les audiències tal com les havíem conegut s’ha acabat. Ja no té sentit saber quants espectadors veuen un programa en el món 2.0. Ara i com ja s’està anunciant des de fa algun temps, és el temps dels mesuraments, a temps real i de qualitat.

No és estrany doncs, que als Estats Units -la Meca de tots els desenvolupaments i innovacions- aflorin empreses com Trendrr, una firma establerta a Nova York, que s’encarrega del mesurament i consultoria per a programes de televisió.

Reveladores són les declaracions de Mark Ghuneim, conseller delegat de la companyia, que considera que l’anomenat fenomen de la televisió social, és molt més profund del que realment suposem.

La manera com obtenim i consumim continguts ha canviat amb l’arribada dels telèfons intel·ligents i la tauletes. Si a això li sumem l’extensió de les xarxes socials, tenim la composició d’un panorama en què les audiències ja no es mesuren en nombre i al dia següent. Assistim a mesuraments en què la immediatesa i la qualitat són els elements primordials.

Ningú diu que no es considerin encara els nombres d’espectadors -sense ells cap programa aconseguiria sobreviure- de tota manera saber com reacciona l’audiència davant determinats continguts i poder-lo canviar in situ, converteixen els continguts en alguna cosa emmotllable.

La televisió està canviant, però no tant com molts van vaticinar. És tot el que envolta la caixa tonta el que veritablement viu una profunda transformació.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció