navarroSílvia Navarro, una de les fashion blogger més influents d’Espanya amb més de 200.000 seguidors, ha recomanat, durant la seva visita a Andorra, que el comerç promocioni més el diferencial de preu que hi ha al país a l’exterior. Navarro ha explicat que a Espanya, ‘ara mateix, amb la situació de crisi, la gent es guia més que mai pel preu, abans que per la qualitat, és la realitat’. L’experta en moda també recomana als comerços andorrans potenciar la venda en línia, i dur a terme un màrqueting molt atractiu, tenint cura de la decoració dels establiments, el tracte del personal i fins i tot l’olor.

La sevillana Sílvia Navarro, autora del bloc 1sillaparamibolso que rep més de 50.000 visites diàries, considera que a Espanya encara no es coneix suficientment el diferencial de preu que existeix a Andorra, i ha animat el sector a potenciar-lo més de cara a l’exterior. De fet, assegura que la realitat és que ‘més enllà de la qualitat, el que importa és el preu’, fent referència a la difícil situació econòmica que viu l’estat veí del sud. ‘Si una persona necessita un vestit per Cap d’Any, en comprarà abans un de 30 euros que un de 100, perquè la situació està tan malament que no s’ho pot permetre’.

D’altra banda, també considera primordial la venda en línia. ‘Amb la situació de crisi, han sorgit un gran nombre d’empreses low cost que venen només online perquè s’estalvien l’establiment i els empleats’. Les botigues físiques no hi poden competir, però malgrat tot, Navarro creu que cal mantenir un equilibri entre la botiga física i la virtual perquè és molt important veure, provar i olorar el producte. Així, recomana que els negocis d’Andorra apostin per la venda a l’estranger a través d’Internet, i que facin un esforç per conscienciar als clients potencials que comprant a Andorra es poden aconseguir els productes més econòmics.

Navarro, que era la primera vegada que visitava Andorra, ha assegurat que ‘es veu moltíssim comerç i molts productes de luxe’. En aquest sentit, ha recomanat al sector que aposti pel màrqueting i la publicitat atractiva, ja que considera que és més important fins i tot que el producte en si. Segons el seu punt de vista, l’atenció al client ha tenir un equilibri ‘entre el bon servei i que no t’agobiïn ni et persegueixin’. ‘Si necessites res ja t’encarregues de demanar-ho a la dependenta, el més important és que et deixi llibertat i que no et sentis pressionada’.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada