hospitalEl Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS) ha informat que s’està treballant per solucionar una avaria tècnica al TAC de l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell que dificulta de forma puntual el seu funcionament amb regularitat. Així, en els darrers quinze dies s’han hagut d’efectuar una trentena de proves amb el TAC del Sant Hospital de la Seu d’Urgell, i un cop realitzades els pacients han tornat a Andorra. L’Hospital practica una mitjana de 750 TAC mensuals.

El SAAS ha destacat en un comunicat que els problemes puntuals amb el TAC de l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell no han repercutit en la qualitat assistencial ni tampoc han suposat un increment en la llista d’espera programada. A més s’ha prioritzat la pràctica de les proves en els casos de pacients d’urgències greus i ingressos programats.

Des de l’afectació de la incidència tècnica, 30 pacients han estat traslladats amb ambulància al Sant Hospital de la Seu d’Urgell per efectuar la prova, gràcies al conveni existent entre les dues institucions sanitàries.

Els serveis tècnics de l’empresa Toshiba estan efectuant les tasques pertinents per solucionar el problema que revesteix una complexitat tècnica elevada, i que s’espera que pugui quedar definitivament solucionat en breu. En aquest sentit, el SAAS recorda que està prevista en el pressupost del SAAS per al 2014 una actualització del software del TAC que comportarà millores tecnològiques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada