Una tercera part dels aliments que es produeixen al món cada any –és a dir, al voltant de 1.300 milions de tones– es perd o es malgasta, segons l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura (FAO). Les noves tecnologies han obert possibilitats noves per lluitar contra això, com Too Good To Go.

L’aplicació posa en contacte clients amb establiments que aquest dia tenen un excedent de productes. Per un preu més reduït que el d’un menú habitual, els usuaris poden adquirir un ‘pack’ sorpresa compost amb els aliments que no hagin estat consumits en el negoci en qüestió. Els ‘packs’ depenen del negoci i del seu excendent: es valora quin tipus de producte és el que tenen i quin tipus de ‘packs’ són els que es poden posar a la venda a través de l’aplicació, A Too Good To Go –disponible en iOS i en Android– hi ha espai per a cadenes (per exemple, Tim Hortons, SushiShop), petits establiments, fleques i fruterías i negocis ‘veggies’, i més. Sempre que l’objectiu del negoci sigui lluitar contra el desaprofitament alimentici, té les portes de la ‘app’ oberta

L’aplicació va néixer a Dinamarca el 2016, amb un grup d’emprenedors que havia assistit a un esdeveniment. Quan va acabar, van veure que l’establiment tirava tot el que havia sobrat del bufet. Li van preguntar al propietari per què tirava a les escombraries tot aquell menjar en perfecte estat i ell els hi va dir que no es podia guardar per l’endemà: ja no estaran prou frescos i la clientela no els voldrà. L’empresa ja és present en onze països d’Europa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada