Sebastià Mijares, matemàtic de 21 anys, ha defensat aquest divendres al Centre cultural i de congressos de Sant Julià de Lòria el projecte de construcció d’una connexió ferroviària que efectuaria el recorregut Barcelona-Andorra. Tal com ha explicat Mijares, en l’actualitat, “els accessos a Andorra són precaris”, destacant que només es pot arribar mitjançant carretera i en vies d’un sol sentit. Aquesta “precarietat viaria”, segons ha assegurat Mijares, “resta credibilitat al país”.

La idea proposada per l’impulsor del projecte detalla un traçat de línia amb arribada a Sant Julià de Lòria i que en el recorregut s’aturaria a les ciutats de Vic i Ripoll. Per a Mijares, els beneficis d’aquesta connexió ferroviària són diversos. En primer lloc, “suposaria un estalvi de més del 90% en els costos del transport de mercaderies”, a banda de tractar-se d’un mitjà de transport silenciós i no contaminant.

D’altra banda, Mijares ha reconegut que no és un projecte fàcil, sobretot per la complicació del traçat geogràfic, el qual té un desnivell elevat. Pel que fa a la durada del trajecte, ha assegurat que seria de 2 hores i 45 minuts. El preu del bitllet rondaria els 15 euros i entre 365.000 i 766.000 persones farien ús del servei anualment.

El projecte desenvolupat per Mijares suposaria una despesa d’uns 222.000.000 euros, als quals se sumarien 40.000.000 euros més per l’adquisició dels combois. En aquest sentit, Mijares ha recalcat que “tot i ser un projecte molt car, a Andorra s’han dut a terme construccions amb una despesa similar”, referint-se en aquest cas al túnel de les  Dos Valires, en el qual s’hi van destinar 160.000.000 euros “pel simple fet d’unir dues poblacions”.

També s’ha referit a la proposta de la construcció de l’aeroport, al qual se li ha donat “certa viabilitat”, i que vindria a valdre, segons Mijares, uns “400.000.000 euros”. Davant d’aquesta afirmació, Miquel Armengol, president de la cambra de Comerç, ha explicat que “aquesta xifra no és real”, afegint que “nosaltres estem treballant de manera prudent i sense anunciar-nos públicament”.

Jordi Gallardo, ministre d’Economia i Empesa, present a l’acte, ha valorat molt positivament la idea proposada per Mijares. D’altra banda, ha avançat que “tot i que el Govern té capacitat, crec, per fer-se càrrec d’una despesa com aquesta, ara per ara no ens podem posar en aquest escenari sense saber si el projecte compleix amb tots els requisits tècnics i sense assabentar-nos del seu impacte real en l’entorn del país.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada