Sorprenent la revelació que fa l’anuari de la consultora americana d’internet ComScore. Segons aquesta, el nombre de cerques realitzades a la xarxa a partir de cercadors durant l’últim any, va disminuir en un 3 per cent. En casos com el de Yahoo! fins catastròfiques xifres del 19 per cent.

De tota manera en contra d’aquesta xifra el nombre d’internautes va augmentar en un 4 per cent. Això significa que els usuaris empren un 7 per cent menys els cercadors per trobar la informació que necessiten.

S’ha acabat la llarga vida de pàgines com Google o Bing? Afirmar-ho és una estupidesa de mesures colossals. No obstant això sí que podem dir que els internautes estan adoptant noves formes de relacionar-se amb internet. Es tracta d’uns usuaris més madurs que tenen els seus portals de referència i que ja no estan tan perduts com fa 10 anys. D’altra banda dos fets ajuden a comprendre aquesta situació.

En primer lloc, vam descobrir que els internautes fan recerques en plataformes que abans no eren emprades per a tal cosa. Quan algú vol saber sobre un llibre no es dirigeix ​​a Google. Ara el que fa és buscar a Amazon. Altres pàgines com Facebook o eBay també compleixen aquesta característica.

En segon lloc, també han estat molt importants els smartphone en aquest procés. Quan es tracta de bregar amb un teclat més petit que la mà, millor no perdre el temps buscant en un motor genèric, millor fer-ho directament en plataformes especialitzades.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada