Un estudi de la Marca Andorra indica que és necessari que aquesta sigui una tasca de país

La Taula Marca Andorra ja té a les mans els resultats de la primera fase del treball d’investigació. Un estudi dividit en tres etapes, que culminarà el 5 de març amb la presentació oficial de la Marca Andorra.
Aquesta tarda, s’han donat a conèixer les primeres conclusions als prop de cinquanta participants de les enquestes qualitatives nacionals. Cinquanta persones influents de la vida política, econòmica i social d’Andorra, que han aportat el seu coneixement i experiència per bastir els fonaments d’aquesta Marca Andorra.

L’estudi ha recollit moltes més percepcions: començant per l’enquesta Marca Andorra que va impulsar la CEA- ara fa uns mesos- i que es va obrir a la participació de tota la ciutadania.
Bloom Consulting, una empresa capdavantera a nivell internacional i especialitzada en els estudis de Marca País, és l’encarregada de dur a bon port el projecte. Bloom Consulting, a més dels 50 stakeholders nacionals, ha afegit altres dades que han de servir per definir la Marca País.

D’una banda, un estudi exhaustiu de l’empremta digital d’Andorra a Internet, i de l’altra, prop de 5.000 enquestes en 13 mercats internacionals que han permès fer un dibuix del que suggereix Andorra a l’exterior, del que busca la gent quan pensa en Andorra i dels països que ens tenen més ben considerats.
Ahir, aquests mateixos resultats es van presentar als membres de la Taula Marca Andorra, integrada per la CEA, el Govern, els Comuns, els Grups Parlamentaris, la Cambra de Comerç i l’Empresa Familiar Andorrana.

Entre les conclusions de l’estudi destaca la necessitat que tothom tingui clar que aquest és un projecte de país, i que a més de desvincular-se de l’acció de govern, necessita del suport de la ciutadania per tenir èxit..

També, recull altres dades sorprenents: Andorra és més i millor del que ens pensem els andorrans.

Contràriament al que passa habitualment en aquesta mena d’estudis, on la població autòctona tendeix a veure millor del que és el seu país, en el cas d’Andorra- i això passa comptades vegades- la població nacional valora de forma molt crítica els diferents apartats que s’han tingut en compte en l’estudi (turisme, talent i negocis). Uns àmbits, que reben -en canvi- una millor puntuació quan ens avaluen des de fora. Això passa en tots els àmbits menys en el turisme, ja que en aquest apartat, la percepció externa i interna estan força alineades.

L’estudi aporta altres dades: una d’elles, l’impacte de les diferents crisis financeres. Val a dir, que aquestes crisis reputacionals no han tingut en l’àmbit internacional la força amb què s’han viscut al país.

En canvi, el desconeixement és avui, un dels principals enemics del país. En aquest sentit, l’estudi determina molt clarament els diferents tipus de mercats que ens interessen i valora molt especialment aquells que més ens puntuen. És el cas de Catalunya, el sud de França i la resta d’Espanya, cap allà on val la pena centrar els esforços.
La tasca continua. Demà hi haurà un grup de treball que començarà a aprofundir en les diferents conclusions recollides fins ara. La presentació oficial de la marca Andorra es farà el 5 de març.

TOTES LES NOTÍCIES