jucla-1 L’accident d’helicòpter que el 15 de juny del 2011 va provocar la mort de cinc persones a la pleta de Juclà es va produir perquè la tripulació no es va adonar que portava l’eslinga de càrrega. Per tant, va volar a més velocitat i menys altura del previst en maniobres d’aquestes característiques. Així ho determina l’informe tècnic fet públic per la comissió d’investigació d’accidents i incidents en aviació civil del ministeri espanyol de Foment. L’informe, de caràcter tècnic, especifica que es redacta amb la finalitat de prevenir accidents futurs.

L’informe dóna tota una sèrie de detalls sobre els fets que haurien pogut causar l’accident amb l’anàlisi de les proves trobades a la zona els dies posteriors. I tal com ja apuntava l’estudi preliminar, el fet que l’helicòpter portés l’eslinga penjant quan volava amb els operaris en seria la causa principal. I és que segons s’indica, les maniobres amb eslinga es fan a més altura i menys velocitat en comparació a com es va fer.

El treball fet públic per la comissió d’investigació també es basa en els testimonis recollits, que indiquen que el vol es va fer amb l’eslinga penjant i a molt baixa altura. Per la qual cosa, la corda ja va impactar amb una tanca publicitària en el moment de sortir de la pleta de Juclà per dirigir-se fins al refugi.

L’eslinga tampoc es va desenganxar a causa d’una sèrie de circumstàncies. Segons el document, el pilot i el mecànic van delegar aquesta tasca a una tercera persona sense formació específica i, després, no se’n va fer una comprovació. Tots els testimonis, però, asseguren que tant el pilot com el mecànic eren persones molt ben preparades i minuciosos en les comprovacions. També, que durant el vol no es van veure moviments estranys de l’aparell.

L’accident es va produir quan l’eslinga es va embolicar amb les branques d’un pi i això va frenar completament l’helicòpter, tot i que el motor i el rotor principal continuaven girant a plena potència. Això va tensar molt el cable. Aleshores, i segons especifica l’informe, per la tensió, podria haver sortit projectada cap a dalt, haver impactat amb una de les pales del rotor principal i haver-s’hi embolicat. Això podria haver descontrolat l’helicòpter, fer-lo impactar contra un altre pi i que explotés.

Segons les proves recollides, en el moment dels fets el motor estava en funcionament i, per tant, es descarta un error en aquest sentit així com de la transmissió principal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada