Un centenar de persones participen en el taller de percussió corporal de Santi Serratosa

Seguint amb els diferents tallers creatius que la Fundació ONCA,  adreça als membres de la Jonca i també als alumnes i professors de música interessats a aprofundir els seus coneixements, gairebé un centenar de persones, entre alumnes i professors, han participat aquest dilluns en l’Institut de Música d’Andorra la Vella, en el taller ‘Introducció a la percussió corporal’, a càrrec del musicoterapeuta i bateria del grup de pop català Gossos, Santi Serratosa. Durant el taller, que s’ha estructurat en una primera part dedicada al professorat i una segona adreçada a alumnes d’entre 6 i 13 anys, tots els participants han realitzat diferents activitats mitjançant les quals “es mostra la percussió corporal com a eina pedagògica i de pas es fa una lectura d’un mateix respecte als processos d’aprenentatge”, segons ha indicat Serratosa.

Demostrar com la percussió corporal pot esdevenir en una eina pedagògica. Aquest ha estat uns dels principals objectius del taller ‘Introducció a la percussió corporal’, formació que aquest dilluns ha impartit el musicoterapeuta i bateria del grup de pop català Gossos, Santi Serratosa, a gairebé un centenar de persones, entre alumnes i professors. Tal com ha explicat Serratosa, l’objectiu del taller, que s’emmarca dins les diferents formacions creatives que la Fundació ONCA, adreça als membres de la Jonca i també als alumnes i professors de música interessats a aprofundir els seus coneixements, “és fer entendre la música des d’un altre punt de vista, passant pel cos, i demostrar com es pot aprendre sense oblidar la part emocional”.

Pel que fa a l’adaptació del taller, que s’ha estructurat en una primera part dedicada al professorat i una segona adreçada a alumnes d’entre 6 i 13 anys, Serratosa ha explicat que malgrat que les dinàmiques de percussió “són bastant similars”, amb els professors l’activitat se centra a potenciar els temes d’empatia cap als alumnes “perquè puguin entendre com es poden sentir en un procés d’aprenentatge creatiu”, mentre que amb els alumnes, “el taller adquireix un caràcter més vivencial”.

Quant a la metodologia, l’activitat es treballa a partir del mètode SSM, que es vertebra en tres eixos principals: la senyalització (sessions pràctiques amb indicacions a temps real), la seqüenciació (exercicis i activitats sistematitzades) i la música (llenguatge d’expressió i creació).

Text i foto: ANA

TOTES LES NOTÍCIES