Un 25% dels pares “perden” als seus fills durant les vacances d’estiu

Ja som en plenes vacances d’estiu dels nens i amb ells també arriben les dels pares i anar amb ells a gaudir de llocs que normalment estan plens de gent, com les platges, piscines, parcs temàtics, centres comercials … Però cal tenir molta cura amb els petits en aquests llocs tan concorreguts i amb tantes distraccions i atraccions que els puguin cridar l’atenció, ja que segons s’ha pogut comprovar el cercador de vols i hotels www.jetcost.es, una de cada quatre famílies espanyoles perd un fill durant les seves vacances d’estiu. Tot i que el més normal és que tot quedi en un ensurt i que el nen perdut aparegui en un termini no superior a set minuts. Encara així, son els europeus que més petits perden a l’estiu.

L’equip de Jetcost ha realitzat la recerca com a part d’un estudi sobre les vacances en família dels europeus i, particularment, entre els que gaudeixen d’ells amb els seus fills. L’estudi es va realitzar a 3.000 pares (500 de cada nacionalitat: britànics, espanyols, italians, alemanys, portuguesos i francesos) majors de 18 anys, i que almenys tenien un nen d’entre 3 i 10 anys d’edat i que havien estat de vacances familiars el juliol i agost, almenys una vegada en els últims dos anys.

Inicialment, a tots els enquestats se’ls va preguntar si alguna vegada havien “perdut” els seus fills durant les seves vacances el juliol i l’agost durant un breu període de temps, al que un de cada quatre pares va contestar que sí (25%). Els que van respondre afirmativament els preguntaren on havia succeït, sent aquestes les respostes més freqüents:

1. A la platja.
2. Al voltant de la piscina.
3. En un centre comercial.
4. En un parc temàtic.
5. A l’hotel on estaven de vacances.

A continuació, a tots els pares que havien contestat que havien extraviat algun dels seus fills, se’ls va preguntar quant temps es va perdre fins que el van trobar, sent la duració mitjana de set minuts. També es va preguntar com es van organitzar per buscar-los: tres quartes parts dels pares (75%) van respondre que havien demanat ajuda a altres membres de la família o amics, gairebé la meitat (49%) havia sol·licitat ajuda estranya i sorprenentment només un 12% havien avisat a policies o empleats. Quan es va preguntar a aquests últims per què no ho havien fet, la resposta més comuna va ser “perquè el nen va aparèixer abans que es pogués avisar” (70%), però sorprenentment gairebé la meitat d’ells no ho va fer dels primers perquè “els feia vergonya “(48%).

Pel que fa als resultats a nivell europeu, els espanyols son els més despistats en la cura dels seus fills, ja que son els europeus que més nens “perden” en les vacances estiuenques. Aquests són els percentatges segons nacionalitats que han perdut als seus fills almenys alguna vegada:

1. Espanyols 25%
2. Italians 24%
3. Alemanys 22%
4. Portuguesos 20%
5. Britànics 18%
6. Francesos 15%

Un portaveu de Jetcost ha dit: “A les vacances és molt difícil estar pendent dels nostres fills les 24 hores del dia i és més difícil encara fer-ho en llocs on hi ha molta gent i molts altres nens com a les platges, piscines o els parcs temàtics i centres comercials, a més, els pares també mereixen un respir, per la qual cosa la nostra recomanació si un està en un centre comercial és deixar els seus fills en les guarderies que la majoria d’aquests llocs tenen i segur que podrem realitzar les nostres compres més tranquils i ells ho passaran millor que nosaltres. Molts hotels també tenen centres especials per als més petits que permetran als pares relaxar-se més tranquils. En les platges i piscines un complement molt útil són els braçalets identificadors de braços amb el telèfon mòbil dels seus parents apuntats , ull, és molt important no oblideu incloure el prefix internacional abans del número. Aquestes polseres són impermeables, no s’esborra la informació i no produeixen al·lèrgies “.

Text i foto: Jetcost

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.