uber

En ocasions s’ha plantejat com un avanç senzill que millorarà les nostres vides de forma ràpida. Uber és la nova era del transport que fa que les persones s’acostin les unes a les altres i els preus dels transports es redueixin de forma dràstica. Res és tan fàcil com una frase publicitària planteja. Tal i com hem vist recentment a Nova Delhi, més enllà dels problemes amb les llicències (com per exemple en el cas espanyol) hi ha altres problemes que la xarxa social de transports en línia ha d’afrontar.

Les autoritats de la ciutat índia han decidit prohibir l’ús de l’aplicació després del cas d’una dona que va denunciar haver estat violada pel conductor del servei de transports col·lectius. Nova Delhi, després d’aquest nou cas d’abús a una noia, perpetrat per un conductor de taxis d’una companyia no registrada, ha decidit dur a terme la prohibició, que segons fonts del ministeri de l’interior, es podria estendre a tota la nació asiàtica.

En aquesta notícia, però, trobem dos punts d’inevitable anàlisi. Prohibir l’aplicació de transport servirà d’alguna cosa? El problema a l’Índia, com portem escoltant des de fa massa temps, és l’ínfim respecte que hi ha per les dones. Prohibir una aplicació de mòbil no reduirà les violacions. D’altra banda, hem de preguntar-nos si no són ja massa problemes els que comporta Uber com per ser analitzat amb deteniment. Sembla que el servei és volgut només per uns pocs que batallen amb més energia que la resta. Sigui com sigui, el cert és que aquesta empresa suscita més debat que cap altra.

Per Tecnonews / AMIC – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada