Els usuaris de Twitter han assumit des de fa temps que gran part dels perfils amb els quals es relacionen en el ciberespai són falsos. A vegades poden pertànyer a trols i en altres casos poden ser bots. Sigui com sigui la veritat és que tothom sap que la xarxa és cada vegada menys real.

Segons un informe de transparència impulsat per la pròpia empresa, des de juliol fins a desembre de l’any passat Twitter va demanar 193 milions d’identificacions a usuaris per a determinar si posseïen un compte fals. El mètode emprat per la xarxa social va ser a través de sistemes com reCAPTCHA, introduir el correu electrònic o demanar el número de telèfon.

L’informe de Twitter considera que això suposa un 17% menys que les peticions llançades per la plataforma en la primera meitat de l’any i l’empresa explica que això es deu al fet que s’han vist augmentades els comptes maliciosos interceptats quan estaven sent creades. En aquest cas, per exemple, es van detectar 40 milions de comptes en aquest moment de frau.

D’altra banda, l’informe de transparència de la xarxa social també ha determinat que el nombre de denúncies fetes pels usuaris a la xarxa social també es va veure disminuït en la segona meitat de l’any. En total 3 milions d’usuaris van denunciar haver rebut missatges de comptes de spam, mig milió menys que en els sis mesos precedents.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada