No ha estat la crònica d’una mort anunciada, ja que semblava que Tviso prenia un bon rumb quan va llançar al mercat en fase prospectiva el Tviso TV, un set-top box l’objectiu del qual era conjuminar els diferents comptes de serveis de streaming de pagament (com Netflix, Movistar+, o Amazon Prevalgui entre altres), amb els diferents continguts disponibles gratuïtament en la xarxa, per a dominar tota la televisió des d’un només aparell i amb un únic comandament a distància.

El llançament d’aquest dispositiu venia després d’un estudi de mercat davant l’alta relació d’abandonament de la interfície web i les apps anteriors, que no faciliten la reproducció dels continguts des d’una única interfície, si bé sí que permeten la consulta unificada. És a dir, que podem buscar una pel·lícula, una sèrie o un programa, i el resultat tindrà en compte tant els serveis gratuïts com els nostres serveis de pagament configurats, estalviant-nos haver de realitzar successives cerques entre els serveis contractats cadascun per separat.

Un altre punt molt bo que té aquest aparell és el d’incloure també canals que es poden veure en obert a través de YouTube, cas com el d’alguns canals de notícies 24 hores, com són Al Jazeera en les seves edicions en àrab i anglès, DW en alemany, anglès, i altres idiomes, CGTN en espanyol, i diversos canals més, així com altres canals temàtics.

Des de Tviso entonen el mea culpa en un post del seu blog corporatiu que presenta l’explícit títol de “Hem de parlar”, i on l’adreça de l’empresa reconeix haver comès l’error de no haver sabut com enganxar als usuaris des del principi, encara que també posa en valor una solució que s’ha demostrat encertada segons els seus números (el Tviso TV), però en la qual no han cregut els seus inversors.

Una altra ‘pulla’ la llancen contra els seus socis i inversors afirmant que, moltes vegades, decisions importants s’han vist dilatades innecessàriament en el temps, la qual cosa s’entén ha acabat redundant en contra de l’empresa.

Una d’aquestes decisions hauria pogut ser un contracte amb una de les grans operadores espanyoles (es rumoreja que del Grup MásMóvil, així que podria ser Yoigo o MásMóvil) per a ser el seu set-top box de capçalera, operació que finalment no es va materialitzar.

Estalvia, els fundadors anuncien el tancament ordenat de Tviso i, com a primera mesura, que la start-up està buscant un actor que hereti el servei perquè aquest no deixi de ser prestat als actuals usuaris, tant de les apps, com del servei web, com els posseïdors d’un Tviso TV, un aparell pel qual es paguen gairebé 120 €.

El Tviso TV, per cert, està basat en un microordinador de format compacte amb plataforma Intel x86 i sistema operatiu Windows 10 que queda ocult sota una interfície realitzada a mesura.

Els qui tinguin un d’aquests aparells hauran d’esperar novetats i encreuar els dits perquè des de Tviso trobin una empresa que vulgui fer-se càrrec del servei perquè no perdin la seva inversió.

Per a l’ecosistema de start-ups catalanes, el tancament de Tviso representa la pèrdua d’una companyia molt prometedora.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada