winter rally

L’equip compost per Henri Trautmann i Joel Fritz, amb un Lancia Beta HPE 2000, ha guanyat contra tot pronòstic l’Andorra Winter Rally. L’equip francès ha aconseguit el triomf després d’una actuació regular i meritòria que han brodat en l’últim tram cronometrat, disputat en el Circuit d’Andorra-Pas de la Casa. Aquesta és una nova prova nascuda en 2014 de la mà de l’Automòbil Club d’Andorra.

Amb 62 cotxes en la sortida i un difícil estat dels trams, amb gel i neu entremesclats tant en el Coll d’Ordino com en el Circuit d’Andorra-Pas de la Casa, l’Andorra Winter Rally  presentava un excel·lent parc de sortida, amb magnifiques màquines, algunes d’elles amb notable pedigrí, com era el cas del Lancia Delta Integrale exAlen del francès Patrick Canavese, el R5 Turbo Tour de Corse de Gabriel Reyes o el Peugeot 205 Turbo 16 de Fernando Garrido. La prova explicava a més amb noms importants de l’automobilisme de les grans èpoques, com Carles Santacreu, Gerard de la Casa, Antonio Rius o el citat Patrick Canavese, per nomenar alguns dels més destacats.

Les pluges i temperatures benignes de principis de setmana van fondre bona part de la neu que dies abans havia configurat una preciosa especial en el Coll d’Ordino, en la qual en tot caso el gel i una lleugera capa blanca ocupava nombroses parts del traçat, oferint una dificultat de conducció més que notable. Tant en la carretera com en el circuit els equilibris van ser necessaris en un continu derrapatge sobre un pis molt lliscant.

El primer tram, en la pista del Coll d’Envalira, Jordi i Roger Torres (BMW 325ix) aconseguien contra pronòstic la millor puntuació, però en les dues passades per Ordino uns molt eficaços Xavier i Marc Pinya (Lancia Delta), que ja havien estat segons en el circuit, aconseguien encimbellar-se a la primera posició, encara que per a la seva desgràcia aquest equip havia de renunciar en la neutralització del Tarter per problemes d’alternador. Aquest abandonament era aprofitat per Marcial Rodríguez-Eduardo Ansotegui (VW Golf) que, gràcies a una gran regularitat, es col·locaven líders en dura lluita amb José Manuel López-Josué Sánchez (VW Golf).

A dos trams per al final, menys de 6 punts separaven tots dos equips. En el camí s’havien acabat les esperances d’aconseguir un bon resultat per a duos importants, com els Vilatarsana (R5) i Miró-Alsina (Porsche), en tots dos casos per incidents en el Circuit d’Andorra, encara que posteriorment aconseguirien registres molt bons. Vilatarsana guanyava l’última passada per Canillo però la lluita pel triomf seguia estant entre Rodríguez i López.

En l’última especial, en el lliscant gel del Circuit d’Andorra-Pas de la Casa, emergia la gran sorpresa, els francesos Trautmann-Fritz (Lancia), que amb el segon posat en la mateixa s’imposaven a López-Sánchez i a Abillà-Abillà, al mateix temps que Rodríguez-Ansótegui patien un retard considerable. Destacable el millor temps del Citroën Dyane 6 de Carreras-Soler, que finalitzaven la prova en un excel·lent cinquè lloc.

Innovació: canvis de mitjana a voluntat
La innovació contínua que l’Automòbil Club d’Andorra està aplicant a les seves proves de regularitat per a clàssics ha aconseguit en aquest ral·li una nova fita: els canvis de mitjana en plena competició a voluntat dels equips. Aquesta ha estat una facilitat molt apreciada pels participants, que simplement comunicant-ho al comissari de sortida d’un tram podien automàticament assajar un nou ritme de marxa, segons els seus desitjos.

Després d’aquesta prova, que promet ser ja una cita fixa de cara al futur, finalitza la temporada 2014 del Automòbil Club d’Andorra. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada