Llovera-Haro, pilotant l’Abarth Grande Punto S2000 preparat per PCR Sport, van resoldre al seu favor el duel previst amb Viera-Perez en un final de ral·li impressionant del pilot d’Abarth. A al classificació absoluta Llovera-Haro van ocupa la 6ª posició.

La igualtat en els cronos, que va ser nota predominant durant tota la jornada, es va trencar de manera espectacular a favor de Llovera-Haro, quan les condicions de carrera es van complicar de manera evident. Va ser concretament en l’última especial del dia (segona passada pel tram D) quan Llovera va superar al seu rival directe en 28”, sentenciant el triomf de Grup N (GN). Aquest resultat permet al pilot de PCR Sport mantenir les seves aspiracions a revalidar el títol espanyol de l’esmentada categoria.

L’escenari pel qual va transcórrer el ral·li, va tenir les característiques habituals de les proves organitzades a la zona per l’Escudeía Mollerussa, és a dir especials molt ràpides amb molta pedra solta i molta pols que, gràcies al vent que va bufar durant bona part de la jornada no va ser un problema per als pilots, fins que… En la recta final de la prova el vent va desaparèixer per complet i la visibilitat en alguns llocs de l’última especial era molt reduïda, Al final es va arribar a especular amb la neutralització del segon pas pel tram D.

Llovera tenia clar el seu objectiu a Mollerussa però també era conscient que no seria fàcil. Aquesta suposició es va fer evident des de la primera especial, les diferències en la primera secció (primer pas pels trams A i B) van ser mínimes, 3” en cada especial però favorables a Viera. En la continuació els cronos encara es van ajustar més, 1” a favor del d’Abarth en el segon pas per l’A i empat a temps en el B. Així doncs al final de la primera part del ral•li Llovera-Haro havien de recuperar 5” per guanyar el GN de la prova lleidatana.

Després de superar en dues ocasions sense canvis el tram espectacle, s’iniciava la fase decisiva de la prova, amb les dues passades als 17 km del tram D. En el primer Llovera va llimar de manera tímida la diferència (2”), però en la final, van sortir a per totes i el triomf es va decantar de manera inapel·lable al seu favor.

Al final del Pla d´Urgell 2013, Llovera es mostrava eufòric pel triomf, així explicava la fase final del ral·li: “En l’última especial la visibilitat era molt dolenta però hem anat a sac. No hi ha dubte que ha estat un final trepidant i sobretot quan va córrer el rumor que es neutralitzava l’especial, amb el que havíem arriscat!.. Tot va acabar de la millor manera possible, o sigui en el podi, i això cal celebrar-ho”. Per a Albert la jornada ha estat dura sobretot per les característiques i situació en la qual ha afrontat el ral·li: “Solament ens valia el triomf si volíem seguir aspirant al títol i a per això hem sortit. La igualtat i el terreny tan exigent no ens ha permès un moment de respir. L’Abarth i l’equip (PCR Sport) han funcionat a la perfecció, en fi que estic molt content i motivat per afrontar la segona part del campionat, tres carreres en les quals seguirem lluitant per seguir amb opcions al títol de GN que, com l’anterior temporada, és el gran objectiu del 2013”.

La propera cita, quarta del calendari del Campionat de Ral·lis de terra, es disputarà a León els dies 11 i 12 d’Octubre. Serà el I Rally de terra de EL Bierzo, organitzat per l’Escuderia Bierzo Racing.

(Text i foto: Fotoesport)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada