Amàlia Vinyes-Joan Vinyes (Seat Leon – Baporo Motorsport) van superar la prova inicial de la Copa d’Espanya de Resistència (CER) 2013 vencent en la primera de les carreres disputades en el Circuit de Navarra. En la segona, en la qual van haver de superar un handicap de 20”, també van estar entre els millors, tercera posició scratch i en el 2º lloc del podi de la D2.
La prova inicial del CER de la present temporada va estar marcada per una climatologia molt variable que, en ocasions, va mantenir la incertesa en els equips fins als moments previs a l’inici d’alguna de les mànigues disputades.

Els entrenaments lliures (50’+50’), es van disputar amb l’asfalt sec encara que amb un ambient fred i un vent que bufava amb força. Els germans VInyes van recordar de manera ràpida els punts més complicats de la pista navarresa i això va quedar reflectit en els cronos, malgrat rodar amb rodes usades. Amàlia comentava: M’ha costat una mica trobar les referències en algunes de les frenades. Estic contenta d’aquesta primera presa de contacte amb aquest circuit en el qual feia un any que no competia.
En els entrenaments oficials (20’+20’), va seguir el bon feeling per als pilots andorrans a pesar, que la pista començava a estar complicada a causa de la pluja, que de manera tímida, començava a caure en algunes zones del circuit. Joan, amb un registre de 1’50”487 va aconseguir el millor temps de la divisió 2 (5è scratch) en la primera de les sèries. Amàlia no va voler ser menys, també va ser la que va aconseguir el millor temps en la segona sèrie (1’51”098) i també va repetir 5ª posició en la classificació scratch. La pilot andorrana es mostrava satisfeta amb el seu registre encara que: Crec que hagués pogut rebaixar alguna dècima. En la part final de la meva millor volta m’he trobat un rival que m’ha fet variar la traçada. De tota manera crec que hem tingut una excel·lent primera jornada a Navarra.

La primera carrera (55’ + 1v.) es va iniciar amb la pista mullada i ploviscant, és a dir les possibilitats que s’assequés l’asfalt eren nul·les. Davant aquestes condicions, Joan va protagonitzar una sortida conservadora, això sí sense perdre de vista als rivals que tenia per davant, va esperar que els ànims es calmessin una mica per recuperar posicions. Després de les quatre primeres voltes ja era segon, darrere del seu company Pol Rosell. La situació es va mantenir durant bona part d’aquesta primera part de la prova fins que el pilot andorrà es va situar al capdavant mancant 6 voltes per a la parada en el pit-lane, per fer el canvi de pilot.
Amàlia va agafar el volant del León número 13 per completar la part final de la prova. Al principi li va costar una mica agafar el ritme en un traçat molt complicat, però després de superar aquestes primeres voltes va recuperar el seu millors registres i no va tenir dificultats per mantenir la primera plaça fins a creuar la línia d’arribada.
Alegria en el box de Baporo Motorsport en general, començar guanyant sempre és una injecció d’optimisme, aquest era el comentari de Joan: Molt content per haver guanyat la primera carrera que disputem aquesta temporada, això ens ajudarà a afrontar els següents compromisos amb un punt més de confiança. Sobre la carrera? Al principi he esperat que s’espaiés una mica la situació i he començat a recuperar posicions. Quan ho he vist clar he superat a Pol (Rosell) i a partir d’aquí doncs a intentar ampliar les diferències, sense oblidar que la pista estava molt complicada.

En la segona carrera, Amàlia va protagonitzar un principi de prova espectacular, amb avançaments impecables va aconseguir situar-se en la segona posició. A partir de la tercera volta la pilot andorrana no va aconseguir pilotar amb la mateixa precisió i un parell de virolles la van fer perdre algunes posicions i sobretot uns segons que al final van resultar impossibles de recuperar. Després de parar al pit-lane Joan va agafar el volant del Leon i encara va poder recuperar fins a la tercera plaça de la classificació absoluta.
Una vegada acabada la la prova final del meeting de Navarra, Amàlia lamentava les virolles que la van retardar abans d’acabar el seu relleu: Em trobava molt a gust amb el ritme que portava, en els avançaments de la primera part de la carrera no vaig forçar en cap moment. Em donava la sensació que podia arribar fins i tot a liderar la prova. M’he anat animant i… potser he forçat una mica. Ha estat una veritable llàstima, se’ns ha escapat el segon triomf .

El segon meeting de la Copa d’Espanya de Resistència es correrà en el Circuit de Catalunya l’últim cap de setmana de Maig, concretament els dies 24 i 25 és a dir, com és tradicional és aquest escenari el meeting es correrà en divendres i dissabte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada