Edgar Montellà (Speed Car CM) pilot del Programa de Joves pilots de l’Automòbil Club, i Felipe Brandao (Speed Car CM), van estar durant el cap de setmana (dies 3 i 4) a Quillan (Pirineus francesos) per disputar la 32ª edició de la Pujada a Quillan – Col du Portel, prova vàlida per al Campionat de França de Muntanya (2ª divisió) i el Trofeu Pirineus.

Montellà, en la seva segona participació en la prova francesa, va aconseguir un espectacular triomf entre els CM, després de decantar a favor seu la lluita que va mantenir amb el pilot local Cedric Monziols (BRC Evo 05). Per la seva banda Brandao, va completar els seus primers quilòmetres al volant del seu nou Speed Car – CM, aconseguint la 6a posició de la categoria.

El recorregut preparat amb detall pels organitzadors de l’esdeveniment, A.S.A. Corbieres, va ser el mateix que en anteriors edicions. En total 3,700 km, de la carretera D117, entre els punts quilomètrics PR20 + 100 i PR25 – 1200, amb un pendent mitjana del 6,7%.
El programa inicial preveia, tres pujades el dissabte (dia 3), 1 d’entrenaments lliures i 2 de cronometrats, mentre que el diumenge (dia 4), la inicial d’entrenaments lliures i les tres següents vàlides per a la carrera, el millor crono era el que estaria en la classificació final. D’aquesta previsió solament es va haver d’anul·lar, a causa de la climatologia adversa, la primera pujada d’entrenament lliure

La climatologia va voler complicar el treball dels equips, sobretot, durant la disputa dels entrenaments (dissabte dia 14). Pluja, vent, ambient fred… una mica de tot va acompanyar durant tot el cap de setmana, al prop del centenar de pilots que es van inscriure a la prova. Malgrat tot, la disputa de les mànigues de carrera es va completar amb l’asfalt sec.

Edgar Montellà (Speed Car-CM), molt segur de les seves possibilitats, ja va demostrar en els entrenaments lliures, amb l’asfalt mullat, que aspirava a un bon resultat a la cita de Quillan. Amb un crono de 2’13”07, va ser el més ràpid entre els CM, a més de situar-se en la 5a posició de la classificació scratch.

En les pujades de carrera, la progressió del pilot del ACA va ser espectacular. Després de veure’s superat en la primera de les pujades per Monziols, va seguir lluitant i en la segona va rebaixar el seu temps de manera sensible (1’58”894) quedant a escasses 2 dècimes del seu rival.

Edgar, no es va donar per satisfet, va seguir atacant i en la tercera i definitiva va aconseguir rebaixar 8 dècimes el seu crono anterior ( 1’58”040) superant a un Monziols entregat, que va manifestar, que ell no podia pujar més de pressa.

Abans de pujar al podi de vencedors, Montellà ens feia aquest comentari: Estic molt content, hem complert amb els objectius que ens havíem marcat en Quillan. Hem millorat de manera clara respecte a la nostra participació anterior, hem superat a Cedric (Monziols) sens dubte el rival a batre en aquesta pujada i hem acumulat els primers punts en el Trofeu Pirineus. Marxem de Quillan molt motivats.

Després de l’esdevingut l’any passat, superar a un especialista en la pujada com Monziols era important: Sens dubte, sobretot guanyar-lo sobre asfalt sec. Ell mateix ens va comentar que sobre mullat el seu rendiment baixa molt. Avui ha estat una lluita al límit en la qual al final l’hem superat per mig segon. Per a mi és una mostra que la nostra progressió és la correcta.

Felipe Brandao (Speed Car-CM), va arribar a Quillan amb la voluntat d’asseure’s per primera vegada al volant del seu Speed Car i veure que sensacions li transmetia aquesta experiència. Era evident que els temps no tenien cap importància per al pilot de l’ACA. Així s’expressava en finalitzar la seva participació en Quillan: “Les sensacions han estat excel·lents, m’he trobat molt còmode i crec que les respostes del vehicle són molt nobles. Hem completat una primera part de manera positiva, ara manca, potser, el més difícil, anar de pressa”.

Brandao ha participat en la prova francesa amb el Speed Car tal com li va arribar, és conscient que ha de fer algunes modificacions: “Les llandes no estan bé, el cotxe vibra molt, i alguna cosa més. En l’àmbit mecànic són detalls que caldrà polir”.

Després del pas pels Pirineus francesos, la XVI Pujada a la Serra de La Llacuna, es disputarà el pròxim 19 de juny, espera als pilots de l’Automòbil Club per seguir la seva presència en el qual, aquest any, és el seu campionat de referència, el Campionat de Catalunya de l’especialitat.

(Text i foto: Fotoesport)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada