Tributs crea un seguit d’eines per facilitar la tramitació de l’IRPF

El Departament de Tributs i Fronteres ha creat tot un seguit d’eines de suport per a la campanya de l’IRPF, per ajudar els obligats tributaris en tots aquells dubtes i tramitacions que s’hagin de fer d’aquest impost, que es pot liquidar des de l’1 d’abril i fins al 30 de setembre. Així, s’ha creat una guia pràctica de l’IRPF que es pot adquirir a Tràmits o a l’Agència Tributària a un preu de dos euros o bé descarregar-se-la de manera gratuïta a través del web i alhora s’ha creat un suport anomenat ANDREA (Andorra declaració de renda assistida) una mena d’assistent per ajudar l’obligat tributari a omplir els formularis. S’ha de recordar que tots els obligats tributaris amb rendes superiors a 24.000 euros han de fer la validació de la documentació perquè consti que han fet la corresponent declaració. Moltes d’aquestes persones, aquelles que disposin del Mòdul d’Identificació en Línia (MIL), ho podran fer en línia. Sobre aquest número, el cap de l’Àrea de Planificació i Estratègia del Departament de Tributs i Fronteres, Miquel Llongueras, ha dit que n’hi ha 9.481, 4.541 dels quals de representants o gestors i 4.940 de persones físiques. De la seva banda, el ministre de Finances, Jordi Cinca, ha recordat que s’espera una recaptació

Des de l’1 d’abril i fins al 30 de setembre ja es pot fer la declaració de l’IRPF. Per facilitar aquesta tramitació i també els dubtes que els obligats tributaris puguin tenir, des del Departament de Tributs i Fronteres s’han preparat un seguit d’eines. Així, s’ha confeccionat una guia pràctica que es pot trobar a l’Agència Tributària o a Tràmits a un preu de dos euros o bé de manera gratuïta a través del web i també s’ha creat un assistent anomenat Andorra declaració de renda assistida (ANDREA) que servirà per orientar els obligats tributaris en el tràmit d’omplir la declaració.

El ministre de Finances, Jordi Cinca, i el cap de l’Àrea de Planificació i Estratègia del Departament de Tributs i Fronteres, Miquel Llongueras, han presentat aquest dijous al matí la campanya de l’IRPF i han recordat que totes les persones que superin unes rendes de 24.000 euros han de fer la validació de la documentació perquè consti aquesta declaració de l’IRPF. Aquesta validació es pot fer a través d’Internet o bé de manera presencial a l’Agència Tributària. La voluntat del departament és que com passa amb altres impostos, siguin cada vegada més les persones que facin la tramitació a través del web per evitar cues i, en aquest sentit, Llongueras ha remarcat el fet que ja hi ha 9.481 Mòduls d’Identificació en Línia (MIL) activats (la identificació que permet fer els tràmits on-line), 4.541 de representants o gestors i 4.940 de persones físiques.

Sobre si es preveu que els obligats tributaris s’esperin al darrer moment o bé aquesta tramitació de la validació i declaració sigui esglaonada, tant Cinca com Llongueras han destacat que ja s’ha constatat un interès per part dels ciutadans al voltant dels tràmits que han de fer però un cop activada aquesta campanya de comunicació que s’ha presentat aquest dijous esperen que la xifra es vagi incrementant. De fet, recorden que anticipar-se en la tramitació també comporta que la devolució, si és que s’ha de fer, es pugui cobrar abans, amb la qual cosa es considera que això també pot ser un “incentiu”.

Cinca ha destacat que tot i que és difícil fer els càlculs exactes, s’espera que aquest any es recapti en concepte d’IRPF entre els 18 i els 19 milions. De fet, tenen una càlculs d’uns 10.000 obligats tributaris en base a les rendes del treball en funció dels salaris que consten a la CASS, però altres tipus de rendes són més difícils de conèixer i no es tenen dades tan exactes.

(Text i foto: ANA)

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.