El director de l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Xavier Espasa, ha presidit avui la presentació de la setena edició de Transpyr Coast to Coast. En la presentació de l’edició 2016 d’aquesta prova de mountain bike i bicicleta de carretera que començarà el proper 12 de juny a Roses, el director de l’ACT ha estat acompanyat del representant territorial de l’Esport a Barcelona, Santi Siquier, el director adjunt de la prova, Oriol Sallent, i el director general de GAES, Antonio Gassó.
 
Transpyr Coast to Coast, és la major travessia ciclista europea de bicicleta de muntanya per etapes. La prova, amb més de 800 quilòmetres de recorregut, recorre en 7 etapes el trajecte entre Roses i Hondarribia, amb el repte de creuar els Pirineus en bicicleta. Transpyr es presenta amb dos modalitats: Transpspyr Gran Raid MTB i Gaes Transpyr Backroads. Aquesta última proposa una missió de creuar el Pirineu també en 7 etapes, superant 44 ports de muntanya.
 
La  gènesi de Transpyr sorgeix a partir d’una filosofia compartida entre les persones, comarques i regions al llarg de la serralada que pretén incentivar la pràctica esportiva, crear vincles entre els habitants i potenciar el seu desenvolupament econòmic. Un altre dels pilars de la prova és l’ecologia, mitjançant les noves tecnologies intenta generar el mínim impacte al paisatge pirinenc. Transpyr s’ha consolidat com una de proves més exigents de mountain bike del món i un referent en cicloturisme i turisme actiu. 
 
En el marc de la presentació, el director Xavier Espasa ha volgut agrair la tasca a l’organització de la cursa per “exercir de prescriptors i ambaixadors de Catalunya a través de l’esport i per impulsar el turisme de les comarques del Pirineu català mitjançant aquesta cursa, que ens creiem i per la que apostem”. Per la seva part el director Oriol Sallent ha assenyalat que Transpyr “és una aventura, és satisfacció, paisatge, itinerari i missió”.
 
Des de la primera edició, Transpyr ha crescut en importància i repercussió: dels 85 participants inscrits al 2010, s’ha arribat de nou als 400 el 2016. Així mateix, destaca la creixent internacionalització de la prova, ja que està prevista la participació de ciclistes de 25 països diferents, que representen  més del 53% dels inscrits. Transpyr està considerada com una de les cinc proves de mountain Bike més exigents del món, juntament amb la Cape Epic (Àfrica), la Transalp (Alemanya/Itàlia) o la Ruta dels Conquistadors (Costa Rica). 
 
L’aposta per la marca Pirineus
 
La Generalitat de Catalunya, a través del programa Pirineus posa en valor tota la diversitat de l’oferta turística dels Pirineus catalans. L’objectiu és consolidar el turisme de les comarques del Pirineu català en els mercats emissors de proximitat mitjançant una promoció específica, que ha de servir, entre altres mitjans, per desestacionalitzar la demanda.
 
Enguany el programa Pirineus ha decidit realitzar una forta aposta per la marca turística Pirineus, amb l’objectiu de donar més visibilitat a la marca i dotar-la de més presència tant en el mercat domèstic, com en els mercats de proximitat, i altres mercats internacionals. Això ha estat possible gràcies a l’acord al qual han arribat tots els integrants del programa: l’Agència Catalana de Turisme, l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), Turisme de Barcelona, i els Patronats de Turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava Girona, Diputació de Barcelona, i el Conselh Generau d’Aran.
 
L’aposta per la marca Pirineus forma part de l’estratègia de l’Agència Catalana de Turisme i la Direcció General de Turisme de potenciar el turisme interior i de muntanya per aconseguir un reequilibri territorial dels fluxos turístics i de la riquesa que generen. Aquesta estratègia respon a una de les directrius del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya, que indica que cal potenciar el turisme de les comarques de l’interior de Catalunya per tal de millor l’equilibri territorial del PIB turístic i de l’ús turístic que es fa del patrimoni cultural i natural, apostar per la diversificació de productes, potenciant aquells que són desestacionalizadors i creant una oferta específica per a segments concrets de turistes (cicloturisme en carretera, pesca, etc), i facilitar si és necessari la creació de producte turístic a l’interior.
 
Turisme Actiu i Turisme Esportiu a Catalunya
 
Catalunya té una gran tradició pel que fa a la pràctica de BTT (bicicletes tot terreny o mountain bikes) i disposa d’una àmplia oferta de rutes. En el marc d’un projecte pioner impulsat per la Generalitat ja fa prop de vint anys, actualment existeixen 18 centres BTT arreu de Catalunya que ofereixen 306 rutes i més de 6.400 quilòmetres senyalitzats amb diferents nivells de dificultat.
 
Així mateix, Catalunya té una important tradició esportiva com evidencien els múltiples campionats internacionals de diferents disciplines que acull anualment. Des del vessant turístic, aquest potencial s’ha materialitzat en el segell d’especialització de Turisme Esportiu. Aquest segell és un reconeixement que atorga la Generalitat, a través de l’Agència Catalana de Turisme, als municipis i l’oferta esportiva d’alta qualitat especialment pensada per a esportistes d’elit, professionals, aficionats i turistes que vulguin practicar activitats esportives o assistir a competicions a Catalunya.
 
Actualment, l’Agència Catalana de Turisme té 16 municipis certificats amb el Segell de Turisme Esportiu: 5 a la Costa Brava (Banyoles-Pla de l’Estany, Castelló d’Empúries-Empuriabrava, Lloret de Mar, Blanes i Girona), 4 a la Costa Barcelona  (Santa Susanna, Calella, Castelldefels i L’Hospitalet de Llobregat), 3 a la Costa Daurada (Cambrils, L’Ametlla de Mar i Salou), 1 a Terres de l’Ebre (Amposta) i 3 als Pirineus (Sort, la Seu d’Urgell i Val d’Aran).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada