Tots els tràmits duaners hauran d’indicar el número de registre tributari

El  Consell de Ministres ha aprovat, aquest dimecres, el Decret referent a l’obligatorietat d’indicar el número de registre tributari en tots els tràmits duaners, per tal que la documentació s’adapti al nou sistema informàtic que està implantant la Duana. Aquesta obligatorietat es farà efectiva a partir de l’1 de juliol per tal de donar un termini d’adaptació als obligats tributaris.

Actualment les factures o documents que acompanyen expedicions comercials al Servei de Duana ja han d’estar establertes a nom de la persona responsable de la importació amb autorització prèvia del Govern. A més, en les factures ja s’ha d’incloure el número de registre tributari. Calia, però, que tota la documentació que acompanya les importacions i exportacions hagi d’incloure el número de registre tributari, ja que la Duana està implantant un nou sistema informàtic per augmentar l’eficàcia administrativa i simplificar i agilitzar els tràmits duaners, que requereix d’aquesta informació.

Així, el Decret aprovat a proposta del ministre de Finances, Jordi Cinca, estableix que totes les factures i altres documents que acompanyin importacions i exportacions comercials a la Duana andorrana hauran d’indicar el número de Registre de Comerç i Indústria i el número de registre tributari de la persona que efectuï el tràmit duaner. Per aquest motiu, la duana denegarà l’entrada o sortida de qualsevol expedició comercial de mercaderies que no indiqui en tots els documents el número de registre tributari.

TOTES LES NOTÍCIES