Totes les empreses del país hauran de disposar de fulls de reclamacions a partir del 10 d’agost

El Ministeri d’Economia ha elaborat un reglament sobre el full oficial de queixa, reclamació i denúncia de consum on s’unifica el format i s’estén la seva obligatorietat a tots els comerços, empreses i serveis que puguin treballar a Andorra. Aquests establiments hauran de disposar d’aquests fulls a partir del 10 d’agost, quan entra en vigor el reglament. Una mesura que, segons el ministre portaveu, Jordi Cinca, dóna una ‘amplíssima cobertura a nivell de modernitat i seguretat d’un centre comercial i de serveis tan important com és Andorra’ i té una ‘clara vocació de ser transparents amb els clients i de donar garanties perquè es puguin expressar i puguin traslladar les seves reclamacions’.

A partir d’aquest dissabte, totes les activitats empresarials del país hauran de tenir a disposició dels seus clients fulls de queixa, reclamació i denúncia de consum. Així ho ha explicat el ministre Portaveu, Jordi Cinca, després del Consell de Ministres d’aquest dimecres. El reglament elaborat pel departament d’Economia amplia aquesta obligatorietat, que fins ara només s’aplicava a empreses com tallers mecànics, allotjaments turístics o pistes d’esquí.

A més, les queixes i reclamacions es podran transmetre per via electrònica a través del portal www.consum.ad, on també es podrà descarregar el formulari.

El reglament unifica els formats de fulls de reclamacions i n’estableix un d’oficial i centralitza com a únic òrgan receptor de les denúncies la Unitat de comerç i consum del Ministeri d’Economia.

Les empreses i comerços que ofereixen serveis al país, excepte les activitats exercides pels fedataris públics o per les administracions públiques, hauran de tenir visible un cartell als seus establiments on s’indiqui la disponibilitat dels fulls de reclamació.

TOTES LES NOTÍCIES