Avui volem donar un toc més dirigit a la salut en la nostra entrada diària. Volem dedicar la nostra atenció als suplements alimentaris, aquelles càpsules que ens ajuden a complementar la nostra alimentació oferint-nos vitamines, minerals, aminoàcids… La doctora Paula Rosso, especialista en micronutrició del Centro Médico Lajo Plaza, ens parla sobre què són els complements alimentaris, quan són necessaris i en quina mesura.

Què són els suplements alimentaris?
Els suplements alimentaris, són comprimits que contenen nutrients que poden no ser consumits en quantitats suficients en la dieta habitual: vitamines, minerals, aminoàcids, àcids grassos, etc.

Són necessaris?
Sí. És pràcticament impossible aportar diàriament totes les vitamines, minerals i oligoelements necessaris per mitjà de l’alimentació perquè la quantitat d’aliments necessaris per aconseguir-los seria immensa (fruites, verdures, cereals, carns, llavors…) i per l’aportació calòrica que això suposaria (3000 kcal / diàries aprox.).

Quins suplements li convé a una dona esportista?
Les seves mancances nutricionals estan relacionades amb el cicle hormonal (ferro, iode o vitamina D), exposicions a factors ambientals, major exposició solar i presència de radicals lliures, major massa muscular i desgast de les articulacions. Per a elles són recomanables els multivitamínics, Omega 3, aminoàcids, antioxidants i regeneradors del cartílag.

I les dones veganes o vegetarianes?
És important assegurar-se aportar els nutrients dels que escasseja la dieta com proteïnes, vitamines i minerals. Els recomanaria una aportació suplementària de ferro, vitamina B12 i D, calci, zinc i àcids grassos omega 3.

Quan arriba la premenopausa?
Les dones que estan en aquesta fase és essencial que tinguin una acció preventiva contra l’osteoporosi, exposar-se al sol i caminar cada dia a l’aire lliure per a produir vitamina D i evitar el desgast ossi. Els recomanaria una aportació extra de calci i vitamina D.

Només la quantitat justa i necessària
Ja sabem què són els suplements alimentaris i per a què serveixen. Ara el que hauríem de saber és la dosi o Quantitat Diària Recomanada (CDR).

Els millors multivitamínics proporcionen aproximadament el 100% de l’aportació diària òptima de diferents vitamines i minerals. Si a l’etiqueta es comprova que el producte ofereix molt més del 100% de la CDR es tracta d’una megadosis i s’ha de tenir en compte que un consum excessiu de vitamines pot ser perjudicial:
Tant l’excés com la deficiència de vitamina B6 poden causar problemes en el sistema nerviós.

L’excés de vitamina A augmenta el risc de fractures al maluc.

L’excés de vitamina D pot ser causa de vòmits i restrenyiment, ja que pot provocar que s’acumuli massa calci en la sang.

La sobredosi de ferro pot ser causant de vòmits i dany hepàtic.

En contrapartida, molts estudis avalen que prendre certes vitamines en altes dosis reforça els seus beneficis com ara la vitamina C (es recomana prendre 2 grams al dia).

Per Belleza Activa / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada