Tot a punt per al Trofeu Andros d’aquest cap de setmana

androsAmb la disputa el darrer cap de setmana de la prova inaugural a Val-Thorens, s’iniciava la 26a edició del Trophée Andros 2014-2015, el prestigiós campionat internacional de curses sobre gel que compta amb els veritables F-1 del gel, conduïts pels millors especialistes d’aquest tipus de competició. La prova d’Andorra serà per tant la segona del calendari i es disputarà el proper cap de setmana, divendres 12 i dissabte 13 de desembre, barrejant dia i nit en un Circuit d’Andorra-Pas de la Casa que inaugurarà amb aquesta cursa la seva activitat esportiva d’hivern.

Després de les precipitacions de l’última setmana i la conseqüent baixada de temperatures, l’equip de l’Automòbil Club d’Andorra ha estat treballant diàriament en l’adequació de la base de gel, indispensable per a dotar de la màxima consistència possible a una superfície a la qual la potència dels Silhouettes sotmet a un descomunal desgast. En tot cas, la que serà 21 edició del Trofeu Andros a Andorra comptarà amb una pista tal com se la coneix: Tècnica i difícil per als pilots i espectacular per al públic.

La que és única cursa del Trofeu Andros fora del territori francès, comptarà aquest any amb la novetat del retorn del Trofeu Andros femení, les mànegues es barrejaran amb les dels Silhouettes i els vehicles elèctrics. Això vol dir que el públic que visqui en directe l’Andros a la pista del Port d’Envalira veurà aquest any molta més acció.

Silhouettes: Ple de figures

A la cursa reina protagonitzada pels potents Silhouettes (xassís tubular, motor de 6 cilindres de 3.0 litres i 340 CV amb les 4 rodes motrius i directrius), es preveu que a Andorra s’alineïn 14 unitats que vol dir 28 pilots en acció, amb els principals noms i especialistes del moment.

Cada cotxe està conduït alternativament per dos pilots, un d’ells pertanyent a la categoria Elit 1 i l’altre a la Elit 2, d’acord amb la seva experiència i palmarès, de manera que així tots dos poden fer torns a les mànegues qualificatives i en les finals.

La inscripció en aquest 26 Trophée Andros és, com en totes, excel·lent. Aquesta temporada el gran favorit és el nou Team Mazda France, que alinearà dos Mazda 3 preparats i assistits per Saintéloc i que seran conduïts ni més ni menys que pel campió del títol i 5 vegades llorejat, Jean-Philippe Dayraut, al costat del jove Campió del Món de Rallycross i guanyador dels X Games, Toomas “Topi” Heikkinen, tota una novetat. Un potent equip que es completarà en dos cotxes per Jacques Wolff (campió en promoció el 2013-2014) i Patrick Lhoste.

Davant d’aquest potent equip, la competència s’ha preparat a fons. Sport Garatge Sodemo presenta dos Dacia, un Lodgy per a l’actual subcampió, Franck Lagorce-Bérénice Desmoustier, i un Duster per a Christian Beroujon-Guillaume Maillard. Aquest equip protagonitza una novetat significativa, la inscripció d’una parella de russos, els germans Vasily i Nikolai Gryazin (Renault Clio). De molt destacada cal catalogar també la nova inscripció del Team WRT (campió de les Blancpain GT Series), que presenta un Toyota Auris per Olivier Panis-Lionel Daziano.

A més de l’assistència a Mazda, Saintéloc Racing també alinea un nombrós equip amb els seus propis colors i patrocinadors, aportats per cada pilot, entre ells Bertrand Bales-Thierry Joncoux (Mini), Olivier i Jean-Pierre Pernaut (Citroën DS3), Gerald Fontanel -Dominique Chianale (Mini) i Ludovic Gherardi-Sylvain Pussier (Citroën DS3).

L’estructura D.A. Racing sempre és una candidata al podi. Aquest any, torna a estar present amb dos Renault Clio 3 per Jean-Baptiste Dubourg-Marlène Broggi i Andréa Dubourg-Christophe Anquetil. També Overdrive és un equip punter, amb el Citroën DS3 de Benjamin Riviere-Emmanuel Moinel.

Elèctrics: Una suavitat molt competitiva

10 prototips elèctrics (xassís tubular, motor elèctric de 122 CV, bateries d’ió-liti, tracció posterior) tornaran a sorprendre al Circuit d’Andorra-Pas de la Casa per la seva suavitat … i gran competitivitat. El vencedor del Trofeu Andros Elèctric en les últimes tres temporades, Christophe Ferrier, posarà en joc el seu títol davant d’una armada que no li posarà les coses fàcils: Franck Lagorce (que com cada any fa el doblet en les dues disciplines), Nathanaël Berton, Vincent Beltoise, Mathieu Vaxiviere, Louis Gervoson, etc.

Fèmines: Una realitat que torna

Per a aquesta temporada, Max Mamers ha cregut oportú rescatar una realitat que ha comptat amb una gran acceptació en anteriors edicions: el Trofeu Andros Femení, per la qual cosa es recupera la participació de dones a bord dels àgils Sprint-Cars. Hi ha 11 noies inscrites, amb noms que de moment no són coneguts, encara que l’organitzador diu que espera a les primeres mànegues per veure el potencial que dóna per segur.

Divendres i dissabte, 12 i 13 desembre

Com en els últims anys, la cita andorrana es correrà el divendres i dissabte, configurant dues jornades amb puntuació independent encara que amb un desenvolupament completament diferent, combinant-se en dues per la nit i el dia. Per al divendres dia 12, l’activitat començarà a partir de les 16:15, concloent pocs minuts després de les 21.30h després d’haver realitzat els assajos cronometrats i les primeres mànegues de classificació de les tres categories en joc.

Dissabte dia 13 serà una jornada intensa, dividint-se el dia en dues parts ben diferenciades. La primera començarà amb els warm up a partir de les 9h per seguir amb les finals del primer dia de les tres categories, amb podis a partir de les 11.30 hores. A la tarda, l’activitat a la pista començarà a les 16.00 hores, configurant un format d’una cadència seguida, amb finals de tots els campionats a partir de les 19.20 hores i podis a partir de les 21.10 hores.

Text i foto: Trofeu Andros

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.