pujada-ordino-arcalis

Tot  és a punt a la carretera CS-380 a l’estació d’Ordino-Arcalís on es disputarà la gran festa de la velocitat automobilística en muntanya, una prova puntuable per als campionats d’Espanya, França (2a Divisió), Catalunya i Trophée des Pyrénées. Un total de 75 cotxes passaran avui les corresponents verificacions per iniciar demà, a les 9h, la primera de les pujades d’entrenaments.

La carretera es tancarà al tràfic el dissabte 10 a partir de les 8h i el diumenge 11 a partir de les 7.30h. Al llarg de les dues jornades es disputaran diverses pujades d’entrenaments lliures (1 el dissabte), entrenaments Oficials (2 el dissabte, 1 el diumenge) i tres mànigues de Cursa (1 el dissabte, 2 el diumenge), iniciant cada pujada els cotxes que participen en Regularitat, després els dels campionats d’Espanya i de Catalunya i a continuació els del Campionat de França. L’horari previst (resumit) és el següent:

Dissabte, 10 de setembre de 2016
08.00h – Tancament de la carretera a la circulació
09.00h – Inici d’una màniga d’entrenaments lliures (Warm-up)
11.15h – Inici de dues mànigues d’entrenaments Oficials
15.45h – Inici de la Cursa 1
18.30h – Publicació de les classificacions Oficials de la Cursa 1

Diumenge, 11 de setembre de 2016
07.30h – Tancament de la carretera a la circulació
08.30h – Inici d’una màniga d’entrenaments Oficials
10.15h – Inici de la Cursa 2
12.45h – Inici de la Cursa 3
14.15h – Publicació de les classificacions Oficials de les Curses 2 i 3
15.00h – Lliurament de premis

La prova es disputarà al llarg de 4 km, entre les fites 22,4 i 26,4 de la carretera CS-380 d’Ordino a l’estació d’esquí Vallnord-Arcalís, amb un desnivell de 300 metres i una pendent mitjana del 7,25%. El punt d’arribada té una altitud sobre el nivell del mar de 2.250 metres.

40 cotxes en els Campionats d’Espanya i de Catalunya
Un total de 75 pilots formen part de la llista d’inscrits, dels quals 40 ho són dels diferents campionats i copes d’Espanya, mentre que els altres 35 formen part de la representació de pilots del campionat francès. Tant en un com a l’altre apartat, els noms de pilots i la varietat de màquines conformen una excel•lent graella de sortida.

Del Campionat d’Espanya destaquen en la categoria 1 César Rodríguez (BRC B49), Joseba Iraola (Demon Car R34 Plus) i Manuel Avilés (BRC B49), amb la important presència d’un veterà ex-campió d’Europa i d’Espanya, Pantxo Egozkue (Silver EF10). En la Categoria 2, el favorit és Javier Villa (BRC B-49), Campió d’Espanya i guanyador absolut d’aquesta cursa en 2015, mentre que a la Categoria 3 qui porta totes les de repetir resultat és el també Campió en aquest apartat, Humberto Janssens (Porsche 911 GT3 Cup), a qui donaran rèplica multitud de pilots: José Antonio Aznar (Porsche 911 GT3 Cup), Gerard de la Casa (Seat Córdoba WRC), Philippe Bouchard (Porsche 997 Cup) i un llarg etc.

En el nacional de Grup N, José Blanco (Mitsubishi Lancer) i Francisco Jiménez (Subaru Impreza) dirimiran una de les seves habituals lluites. Òbviament, la llista es nodreix també de multitud de pilots que lluiten en algunes de les Copes d’Espanya i de Catalunya en joc. A nivell català, molts són els pilots que també figuren al mateix temps a l’apartat espanyol, per la qual cosa l’interès esportiu és màxim. Francesc Munné (Demon Car) i Ramon Plaus (Speed Car) oferiran el gran duel pel Campionat de Catalunya de CM i Monoplaces, similar al que faran Gerard de la Casa (Seat Córdoba WRC) i Luis Aguilera (Seat León MKS Long Race) en el català de Turismes.

35 pilots en el Campionat de França
35 cotxes són els que competiran per aconseguir un resultat per al Campionat de França de 2a Divisió. David Guillaumard (Dallara F308-Mercedes), actual líder de l’apartat de vehicles Sport, defensarà la seva posició davant el qual s’està mostrant el seu principal rival, Dimitri Pereira (Norma 120), encara que amb diversos pilots ben preparats que poden obrar d’àrbitres en la contesa, com Benoït Bouche (Reynard 99L), Anthony Oya (Norma M20F), entre altres. A la categoria de vehicles de Producció estarà present l’actual capdavanter, Cyril Mallemanche (Caterham), pilot que té grans possibilitats de sortir d’Andorra com a campió.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada