El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, i el prefecte de la regió d’Occitània, Étienne Guyot, han visitat i explicat en roda de premsa aquest dilluns a la tarda els treballs de millora que s’han dut a terme al corredor d’allaus H4 ubicat a les proximitats de la població francesa de l’Hospitalet, a la carretera RN20 que connecta Andorra i França. El ministre Torres ha destacat que totes les actuacions fetes a la zona són per minimitzar els afectes associats a la problemàtica per possibles allaus durant l’hivern.

Precisament un cop passat aquest darrer hivern i fosa la neu, s’han fet els darrers retocs com ara acabar de pintar els caps d’ancoratge i col·locar plaques amb la numeració de les obres del corredor H4. Recordar que la segona fase de les obres es van iniciar el juny del 2018 i durant els següents quatre mesos es van muntar 46 línies de xarxes antiallaus, un total de 1014 ml.

El corredor H4 és l’obra més important del projecte SAPYRA per nivell de risc així com per la magnitud de la intervenció a realitzar. Durant la roda de premsa, les autoritats també han explicat les millores que s’estan duent a terme en altres corredors menys problemàtics com l’H19-20-22 i el PA13, PE32 i el PE9 a les zones de Porta i Porte Puymorens que s’han pogut visitar in situ amb helicòpter.

Els treballs als diversos corredors han suposat una inversió total de 4.336.614 euros. Andorra i França aporten, a parts iguals, 1.124.307 euros i la resta de la inversió s’ha recollit dels Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), un total de 2.088.000 euros.

El projecte SAPYRA neix de la voluntat de cooperació entre França i Andorra per minimitzar les afectacions sobre la viabilitat hivernal, havent trobat en el marc dels programes POCTEFA, una forma d’actuar de forma efectiva per millorar la situació, integrant el projecte en el sistema de finançament FEDER. Les possibles afectacions al trànsit per risc d’allaus tenen una important repercussió en l’activitat econòmica i la mobilitat. L’any passat un total de 1.443.164 vehicles van accedir a Andorra a través de la RN22 i el valor de les mercaderies importades van ser del tomb de 300 milions d’euros.

Un altra actuació significativa que també s’ha explicat són els treballs que es volen fer al corredor H2. Un cop fets els estudis pertinents ja s’han encomanat la redacció del projecte de protecció. Això permetrà, en el marc de l’acord signat entre França i Andorra a París el 2017 sobre la RN20, la instal·lació d’una galeria i les proteccions oportunes en un dels punts més conflictius i que genera més incidències de viabilitat hivernal.

Els treballs efectuats a la zona també han suposat la materialització d’un procés de col·laboració entre França i Andorra per la millora de les comunicacions entre els dos països, que suposaran un impuls molt significatiu en aquesta direcció.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada