Torres diu que si l’heliport no prospera a Encamp difícilment ho podrà fer en un altre indret

El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, s’ha mostrat confiat que l’heliport nacional es pugui ubicar al terreny que s’estudia a Encamp, però ha afegit que “aquest és l’últim pla que té el Govern” i que si no prospera en aquesta ubicació “difícilment pot prosperar en un altre indret”, perquè voldrà dir que “la voluntat de tot el poble és que no hi hagi un heliport”. Amb tot, Torres també ha avançat que “sembla ser” que no hi haurà afectacions urbanístiques i que, per tant, abans de finals d’any es decidirà si el projecte tira endavant. Si és així, la infraestructura podria ser una realitat de cara l’any vinent, ja que tal com ha recordat el ministre, hi ha una partida d’un milió d’euros pressupostada per al 2016 i una altra d’1,5 milions per a l’any vinent.

Jordi Torres ha donat més detalls sobre el projecte de l’heliport aquest dijous després de la compareixença davant la Comissió Legislativa de Política Territorial i Urbanisme. El ministre ha assegurat que si la infraestructura no tira endavant al terreny que s’estudia a Encamp, difícilment pot prosperar en un altre indret. Tot i això, també ha reconegut que des que es va donar a conèixer aquest darrer emplaçament, el Govern ha rebut diverses ofertes de privats per ubicar l’heliport en propietats seves, i ha qualificat les propostes d’interessants.

Torres ha tornat a recordar que el projecte està en una fase inicial i que encara no tenen cap informe tancat per tal que el Govern es posicioni de manera ferma sobre si el terreny pot ser viable, però ha avançat que sembla ser que no hi haurà afectacions urbanístiques. De fet, ha assegurat que després de parlar amb tots els actors implicats, “veiem que té molts punts a favor per tal que pugui ser un bon emplaçament, ja que no afecta a persones perquè no hi ha gent que hi resideixi”. A més, ha recordat que el terreny es troba en una zona industrial dura, que està molt cèntrica, ja que es troba gairebé a la confluència de les dues valls, i que els veïns de la zona ho veuen bé. Si no prospera, ha admès el ministre, voldrà dir que la voluntat de tot el poble és que no es necessita un aeroport i, llavors, “difícilment podrà prosperar en un altre indret”.

Quan disposin de tots els informes, faran la demanda formal al Comú d’Encamp per tal que posi en marxa un pla parcial o un pla especial per poder cedir gratuïtament el terreny.

Els terminis d’execució dependran del temps que es trigui en tirar endavant aquest pas, però el ministre ha indicat que abans de finals d’any es podrà saber si el terreny és l’adequat i espera que la infraestructura pugui estar enllestida l’any vinent, ja que tal com ha recordat, el pressupost d’enguany preveu una partida d’un milió d’euros i un plurianual d’1,5 milions per al 2017. “És un projecte que fa molt de temps que s’esta intentant tirar endavant perquè el considerem estratègic, i hi estem posant tots els esforços perquè pugui ser una realitat aquesta legislatura”, ha manifestat.

Torres també ha destacat que, a diferència del procés seguit amb l’estació d’autobusos, co que es tracta d’un projecte que parteix de zero, hi ha la intenció de convocar un concurs d’idees en col·laboració amb el Col·legi d’Arquitectes, incloent tots els condicionants que marqui l’informe aeronàutic.

Pel que fa a la voluntat dels comuns d’emetre un informe vinculant sobre cessions de terrenys per a qüestions sensibles, Torres ha explicat que finalment s’ha buscat la fórmula per tal que tothom es trobi més còmode, i que el que es farà és elaborar una llista d’equipaments que no siguin sensibles, “una llista en positiu”, de manera que per tirar endavant els que no estiguin a la llista s’haurà de demanar un informe vinculant al Comú respectiu. 

Text i foto: ANA

TOTES LES NOTÍCIES