Torna a entrar en funcionament la zona blava i verda a la Seu

Carrer de Llorenç Tomàs i Costa de la Seu d'Urgell
Carrer de Llorenç Tomàs i Costa de la Seu d’Urgell (Foto: RàdioSeu)

La Junta de Govern de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha informat aquesta setmana que ja s’ha fet efectiu el relleu en la gestió dels estacionaments de pagament. Això significa que les zones blava i verda ja tornen a estar en funcionament, després que al llarg del darrer mes els parquímetres havien restat fora de servei a causa d’aquest canvi. 

Les condicions de la nova gestió, que es van aprovar al plenari del mes de març, és a càrrec de l’empresa especialitzada Estacionamientos y Servicios SAU, que agafa el relleu de SABA. Una de les novetats que preveuen introduir és la substitució de les 23 màquines expenedores que hi ha repartides per diferents punts de l’àrea de pagament. Tot i això, de moment no s’ha pogut fer efectiva i, per això, encara es fan servir els parquímetres antics. Es preveu que els nous incorporin funcions com ara l’opció de pagament amb targeta contactless o amb el telèfon mòbil, a banda del tradicional sistema amb monedes. També inclouran la introducció de la matrícula dels cotxes, unes funcions que actualment ja tenen els expenedors de moltes altres ciutats. L’Ajuntament confia que la substitució es completi en un màxim de dos mesos.

Una altra novetat, com ja s’havia anunciat, és els canvis en els horaris i en les tarifes. Amb l’objectiu de facilitar l’accés al centre i la rotació de cotxes, s’ha acordat una reducció del preu per als primers quinze minuts (en què el cost serà de només 0,05 €) i, a més a més, els dissabtes a la tarda hi haurà aparcament gratuït per a facilitar l’afluència al centre en aquesta franja horària de la setmana. De dilluns a divendres, el nou horari és de 9.00 a 13.30 h i de 16.30 a 20.00 h. És a dir, s’ha ampliat en mitja hora la franja matinal i s’ha reduït en mitja hora la de la tarda.

La nova concessionària ha assumit la plantilla, que fins ara estava en nòmina de SABA, i es preveu que ingressi al voltant d’un milió d’euros en els cinc anys de contracte. De la seva part, el consistori percebrà un cànon de 49.266 euros anuals; és a dir, prop de 250.000 € en cinc anys. Una xifra que és inferior a l’anterior però que, segons ha destacat l’equip de govern, serveix per a flexibilitzar la zona blava i fer, així, l’aparcament més accessible i assequible per a veïns i visitants.

Actualment l’àrea de pagament del centre de la Seu consta de 570 places d’estacionament. D’aquestes, 137 són de zona verda, als vials més cèntrics: carrer Major, Fra Andreu Capella, Lluís de Sabater, Sant Ot, plaça de Catalunya i passeig de Joan Brudieu. La resta, 443, són de zona blava i estan repartides per l’inici del Camí Ral de Cerdanya, les avingudes de Pau Claris i de Garriga i Massó i la part est de l’eixample urbà, fins al carrer de Llorenç Tomàs i Costa.

Pel que fa als carrers més cèntrics, des de l’equip de govern han avançat que s’hi reduirà el nombre de places disponibles a mitjà termini, atesa la previsió de l’Ajuntament de “pacificar” alguns d’aquests indrets; és a dir, limitar-hi la presència de cotxes tant pel que fa a circulació com a estacionament. Una mesura que s’ha inclòs ja als pressupostos municipals 2025, aprovats amb el suport de la CUP al ple municipal del passat mes de març.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

[do_widget id=category-posts-pro-64]