bellaJa són aquí les vacances per a un gran nombre de persones i amb elles (amb les vacances!), les cervesetes, els sopars amb amics, els gelats i… el relax. Un còctel perillós si el que volem és mantenir el nostre pes a ratlla. Els experts de smartsalus.com ens donen les claus per aconseguir-ho.

Segons dades que ens aporta smartsalus.com, els espanyols engreixem una mitjana de tres quilos durant l’estiu. És clar que el descans de vacances és per gaudir i renunciar a aquests petits plaers pot ser tota una tortura. No obstant això, no hi ha per què fer-ho. Tenint en compte una sèrie de senzills consells, és possible mantenir la figura, o almenys, que els quilos guanyats no siguin tants.

Els gelats, millor, al matí

Hi ha una regla bàsica en tot pla d’aprimament o manteniment. En la mesura del possible, l’aportació de calories ha de ser major al matí que a la nit. A l’estiu ens trobem amb els desitjables gelats. Aquest dolç té un nombre de calories molt elevat. Per aquest motiu, si es vol gaudir d’un, és recomanable, fer-ho al matí, preferiblement abans de menjar, o si no després del menjar. D’aquesta manera, tal com destaquen els experts de smartsalus.com, tindrem part del dia per cremar aquesta aportació extra de calories.

Aprofita el bon temps, no deixis de fer esport

Si, és clar, les vacances són per al relax, però també per a la bicicleta, les passejades, el running. Una cosa no està renyida amb l’altra. Hi ha una tònica habitual de deixar de banda les rutines i entre elles, la de la pràctica d’exercici diari. Això no té per què ser així. Fins i tot, a l’estiu es disposa de més temps i d’un millor clima per practicar-lo. Córrer al costat del mar, descobrir senders, pedalar al “Verano azul”, són algunes de les magnífiques propostes que ens brinda l’estiu.

“Terraceo” si, però millor amb begudes menys calòriques

Els amics, la família, les terrassetes i les cervesetes. Qualsevol excusa i moment és bo per instal·lar en una d’elles, mentre es calma la set amb una beguda ben freda. El “terraceo” és una cosa eminentment estival i no cal renunciar-hi, si bé, s’ha de tenir en compte una sèrie de consells. Prendre una cervesa o un refresc de tant en tant, no és problema. No obstant això, sí que ho és, si es transforma en una costum diària, gairebé rutinària. Per això, la millor opció és combinar-ho amb begudes menys calòriques, com per exemple, un suc de tomàquet o un te fred.

Menús saludables i desitjables: és possible!

L’estiu és una època ideal per cuinar plats de forma saludable i al mateix temps, que siguin desitjables. Les amanides ofereixen un munt de possibilitats i totes elles molt sanes. Barrejar fruita, amb diferents fulls, cereals, etc. Les opcions són moltes i totes elles molt apetitoses. D’altra banda, el peix a la planxa, és una altra opció molt saborosa i amb baixa aportació calòrica. De la mateixa manera, un bon arròs, amb peix o carn, aporta hidrats, que també són necessaris, i són d’allò més deliciosos.
Després d’una festa al costat del mar, fes “bonança”

Has tingut un sopar abundant, amb tot tipus de tapes, que si braves, “puntillita” o calamars arrebossats i després d’això, festa a la platja, rialles i brindis. És un pla perfecte, si, però un pla que pot aportar un quilo més a la bàscula. La clau està, tal com destaquen des smartsalus.com, en fer “bonança” després d’un esdeveniment d’aquest tipus, fent menús menys calòrics i practicant exercici.

Per Belleza Activa / AMIC – Redacció

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada