Facebook contra l’odi

facebook
Facebook (Glen Carrie | Unsplash)

Un informe de la companyia de Mark Zuckeberg explica que des d’octubre de 2019 fins a març de 2020 s‘han eliminat 16,9 milions de publicacions de Facebook i Instagram que contenien missatges incitant a l’odi. Si en el cas de Facebook eren 15,3 milions els continguts d’aquest tipus, la resta corresponien a Instagram.

L’empresa de Zuckerberg ha volgut celebrar que en el 80,2% dels casos es van prendre accions abans que les publicacions fossin publicades o denunciades per altres usuaris en la xarxa social massiva.

Sens dubte gran part de l’activitat s’ha concentrat entre els mesos de gener i març, quan es van arribar a eliminar 9,6 milions de publicacions. Sens dubte, la xifra es relaciona amb els primers mesos de la pandèmia del coronavirus, per la qual cosa hem d’esperar que les xifres d’eliminació siguin encara majors a partir d’abril.

El més sorprenent del cas és que aquest informe que compleix la seva cinquena edició ha monitorat l’efecte que tenien les 12 noves polítiques de privacitat i ús de Facebook i 10 d’Instagram. Segons la pròpia empresa, aquestes polítiques han millorat en més d’un 20% la detecció d’aquests discursos que inunden la xarxa. Es dedueix llavors, que l’actitud proactiva del gegant de les Noves Tecnologies és indispensable per a acabar amb les males praxis en la plataforma social. Per tant, haurien d’acabar-se els discursos ambigus de Zuckerberg afirmant que estan lligats de peus i mans.

Per Tecnonews