Molts consideren que Steve Jobs era en realitat un farsant que amb les seves presentacions messiàniques només pretenia amagar les seves carències en matèria de tecnologia. No podem dir, des d’aquestes línies ni el contrari ni l’afirmatiu, doncs desconeixem per complet el bo o dolent que era el responsable difunt d’Apple.

El que si podem analitzar és la revolució que Jobs va suposar per a una indústria que en massa ocasions estava relacionada amb homes de caràcter solitari, allò al que han anomenat frikis. El miracle de Jobs va suposar convertir un sector vinculat a la tècnica en excés, en un una indústria de mercat que es regeix per normes més properes a les de la indústria de la moda que a les de la venda de motoserres. El magnat d’Apple va fer que el maquinari fos un complement de moda igual que Mark Zuckerberg ha fet el mateix amb el programari.

Després d’aquesta llarga introducció no ens sembla tan estrany el que ha passat amb el dispositiu més destacable d’HTC. L’One, un producte d’alt rendiment i nombrosos accessoris, no ha tingut la recepció en els mercats esperada pels seus creadors. Alguns fabricants han de començar a entendre que en el mercat ja no es competeix venent un producte millor o pitjor, ara el mercat es regeix per vendre la idea d’un mòbil. Si Apple comercialitza un estil de vida plena de glamur, Samsung és la marca working class d’aquells que saben apreciar la tecnologia però tenen menys diners i el Lumia de Nokia ha intentat convertir-se en un mòbil que encaixi amb la idea democràtica dels països escandinaus. Què ven HTC? Tecnologia a seques i amb això no s’arriba a cap lloc. Fins i tot quan com en el cas d’HTC es planteja crear una versió mini per solucionar les desfalcas en els números.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada