Tècnics dels consells comarcals del Pirineu coneixen el Pla d’Accions 2019 de la marca “Ara Lleida”

El Patronat de Turisme ha organitzat una reunió, celebrada aquesta setmanas a la Diputació de Lleida, amb els tècnics de turisme dels consells comarcals del Pirineu i les Terres de Lleida per tractar del Pla d’Accions 2019 de la marca “Ara Lleida”. L’acte ha comptat amb la participació del director del Patronat, Juli Alegre.

El Pla recull més d’un centenar d’actuacions destinades a promocionar l’oferta de turisme de la demarcació, incidint en els productes de natura, turisme actiu, cultura, gastronomia i enoturisme. Igualment, el document inclou actuacions per reforçar la internacionalització amb campanyes de relacions públiques en mercats estrangers i la millora de la comunicació. L’oferta vinculada amb la cultura i el patrimoni mantindrà per segon any consecutiu un protagonisme especial amb motiu de la declaració de l’Any Europeu de Patrimoni Cultural.

L’ampli ventall d’accions van destinades, d’una banda, al públic final, i, de l’altra, a turoperadors turístics i a mitjans de comunicació de Catalunya, de la resta de l’Estat i d’àmbit internacional. El Pla d’Accions preveu la participació del Patronat de Turisme en una desena de fires i salons de turisme, workshops, famtrips i presstrips, a més del desenvolupament de campanyes publicitàries institucionals previstes en els mercats interior, estatal i internacional.

Mercats prioritaris

Catalunya continuarà l’any 2019 com a mercat prioritari, seguit de Madrid, el País Basc, la Comunitat Valenciana i les Illes Balears, que seran els espais on es duran a terme bona part de les accions previstes. En l’àmbit internacional, França centrarà en bona part de les accions de promoció i de suport a la comercialització. En un segon nivell s’han planificat accions destinades a captar el públic del Benelux i el Regne Unit. En tercer lloc, s’insistirà en el mercat alemany i, finalment, es faran accions puntuals a Israel, a més d’Itàlia, Portugal, els Països de l’Est, la Xina i la zona d’Àsia-Pacífic.

Bona evolució del sector turístic

El director del Patronat, Juli Alegre, ha aprofitat la jornada per expressar la seva satisfacció pel comportament turístic de la demarcació de Lleida durant aquest l’estiu, així com també per l’evolució que està tenint el sector turístic durant els 10 primers mesos d’enguany en relació amb l’any 2017. De gener a octubre de 2018 hi ha un increment del turisme en relació amb el mateix període de l’any anterior. De gener a octubre d’enguany el nombre de viatgers ha crescut pràcticament un 4 per cent en relació amb el 2017. Les pernoctacions en les diferents modalitats d’allotjament turístic s’han incrementat quasi en un 3 per cent en el conjunt de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida.

D’altra banda, el turisme estranger continua creixent. El turisme internacional augmenta un 12% pel que fa al nombre de viatgers i un 7,5% més en pernoctacions. Cal recordar que l’any 2017 va ser el millor any de la història quant a nombre de viatgers i el volum de pernoctacions es va situar en un nivell molt similar al registrat el 2006 (un 2,3% menys). El 2006 és considerat el millor any de la història en aquest àmbit, segons l’enquesta definitiva d’ocupació turística de l’INE relativa a dades de viatgers i pernoctacions en hotels, càmpings, apartaments turístics i turisme rural en el conjunt de la demarcació de Lleida.

TOTES LES NOTÍCIES