El Tai Txi, és un art marcial que practiquen milions de persones a tot el món a causa dels múltiples beneficis que ofereix, tant a nivell corporal com mental, per la part de meditació que inclou. Aquests beneficis es fan evidents en poc temps, ja que encara que es tracta d’un exercici que es realitza lentament i de forma suau, amb ell es poden treballar tots els músculs del cos, i a més es tenen en compte altres factors com la força, la flexibilitat i l’equilibri.

Serveix per millorar l’equilibri en la gent gran, mesurat per l’habilitat de sostenir-se amb un sol peu, ajudant a evitar caigudes que són una de les causes més comunes de lesió en la gent gran, conduint a fractures, lesions al cap i fins i tot la mort. També pot millorar lleument la flexibilitat i la salut cardiovascular, pel fet de ser una forma d’exercici moderat. També ajuda a reduir la pressió arterial i millora els nivells de colesterol, triglicèrids i insulina, hipertensió, alteracions del son, Parkinson, i d’altres.

La relació de problemes mèdics que es veuen atenuats, segons els científics, amb la pràctica sostinguda del Tai Txi, requereix que almenys es facin exercicis dues vegades per setmana durant períodes ininterromputs de tres a quatre mesos. Sobre l’aspecte mental i la concentració, els experts en la disciplina recomanen que el Tai Txi no es practiqui mai de manera automàtica, mentre es pensa en una altra cosa, sinó que al tractar-se d’una composició d’exercicis relativament complexa la ment ha d’estar activa per complet, concentrada en els canvis d’activitat o moviment.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada