Suñé inaugura el nou curs escolar amb ‘il·lusió serena i neguit responsable’

La ministra d’Educació i Joventut, Roser Suñé, ha inaugurat oficialment el curs escolar aquest dimecres davant dels docents dels centres del Principat. Suñé ha qualificat de ‘repte engrescador’ l’inici d’aquest nou curs amb l’aplicació pràctica del Pla de renovació i millora del sistema educatiu andorrà (Permsea). La ministra ha afirmat que el curs ha començat amb ‘absoluta normalitat’ i que aquesta tardor començaran els treballs per establir un calendari i un espai per a la reestructuració del sistema educatiu espanyol. La ministra ha admès que comença el curs 2013-2014 ‘amb il·lusió per continuar el camí encetat fa fos anys i la inquietud per les novetats’, amb ‘il·lusió serena i neguit responsable’, ha resumit.

Uns 10.700 alumnes han començat fa dues setmanes el curs escolar que ha inaugurat oficialment aquest dimecres la ministra d’Educació i Joventut, Roser Suñé. Per ara s’ha detectat un increment del 4% de les ajudes a l’ensenyament no obligatori mentre que les del post obligatori encara tenen el període de sol·licituds obert.

El principal repte, ha reconegut la ministra, és la implementació del Permsea al primer curs de segona ensenyança de l’escola andorrana, però també n’hi ha d’altres que s’hauran de treballar aquesta tardor com el reagrupament de centres del sistema educatiu espanyol en el qual s’haurà d’establir un calendari i un espai ‘per donar seguretat als pares’, ha dit Suñé. També estan treballant en la introducció d’una matèria transversal sobre els valors de convivència i civisme, com va explicar en la Universitat d’Estiu de l’any passat.

Pel que fa al primer, la titular d’Educació ha indicat que suposa una ‘aposta clara i ferma per la renovació metodològica que entronca amb els corrents pedagògics actuals’ i que ‘ha suposat, suposa i suposarà molta feina per als equips docents i tècnics del Ministeri’. Per aquest motiu, ha volgut agrair la seva tasca i ha apuntat que les noves generacions requereixen noves modalitats educatives per a les quals el paper dels docents és ‘fonamental’.

Per últim, Suñé ha assenyalat que les tecnologies d’aprenentatge i coneixement obren unes possibilitats ‘enormes’ de diversificació i s’han d’incloure de manera ‘coherenti progressiva’ perquè enriqueixi la tasca dels docents i del món educatiu. La inauguració del curs ha comptat amb la conferència Noves polítiques educatives, nova professionalitat docent? a càrrec del director de desenvolupament docent i polítiques educatives al sector d’educació; de la Unesco a París, Francesc Pedró, que ha mostrat la seva ‘perplexitat’ per poder representar la Unesco en un altre país que no sigui Catalunya i fer-ho en català.

Pedró ha abordat els aprenentatges dels alumnes, les característiques que pot tenir el nou equilibri entre les inversions i els resultats en educació, les tendències que es veuen a Europa i els canvis que es podrien fer perquè els alumnes assoleixin les competències necessàries per a la vida futura.

TOTES LES NOTÍCIES