Organitzada per l’Automòbil Club d’Andorra, la 42 edició del Ral·li d’Andorra ja està prenent forma i serà més atractiva que mai. Aquesta cita, que es desenvoluparà el 14 i 15 de setembre, es reservarà a la regularitat amb carretera tancada al pas del tràfic rodat amb la mesura de les distàncies feta per la traçada ideal –un gran fet diferencial de la cita andorrana– i tot això en exclusiva per a Turismes i Gran Turismes clàssics, dividits en 4 categories que contemplen vehicles fabricats des de 1931 a 1985, així com WRC, GT o altres cotxes de competició fabricats posteriorment que siguin considerats d’interès històric per l’organització.

Aquest format, que va triomfar en la passada edició, ve acompanyat a més d’uns preus d’inscripció realment ajustats; la sensibilitat de l’ACA en aquest aspecte ha de contribuir a aconseguir un nombrós i qualitatiu parc tancat de vehicles, objectiu que ja es va aconseguir el 2012. Les inscripcions s’obriran el 17 de juny, tancant-se l’11 de setembre. La prova es limitarà a 90 vehicles.

Símil dels ral·lis d’abans, cent per cent d’asfalt i amb dues etapes ben diferenciades, el 42 Ral·li d’Andorra es compondrà de 12+1 trams en els quals la combinació de llum diürna i nocturna, parada de nit i retorn a les carreteres l’endemà, o la no possibilitat de conèixer l’itinerari fins a la jornada anterior a la prova, estaran entre els atractius de la competició.

12+1 són els trams que es comptabilitzaran en el 42 Ral·li d’Andorra. 12 en el total del recorregut –8 dels quals diferents–, repartits en les dues etapes, amb tres sectors. Una especial més (+1) serà en circuit, en el Granvalira Circuit, pista situada a més de 2.300 metres sobre el nivell del mar i escenari habitual de la temporada d’hivern. En aquesta pista, els pilots completaran el recorregut al traçat, que medeix 820 metres, realitzant diversos girs a la mateixa. Per les seves característiques tan diferents a la resta de trams, puntuarà independentment conformant, per tant, dues proves dins d’un mateix miting, una suma de ral·li + circuit. Fins al passat any, aquest tram mai abans havia format part del Ral·li d’Andorra, deixant un molt bon sabor de boca als participants.

Regularitat amb les notes de l’últim guanyador

La participació restringida únicament a Turismes clàssics, WRC i Gran Turismes (mínim 20 anys des de la seva fabricació) en format Regularitat Sport caracteritza aquesta nova estructura del Ral·li d’Andorra, que el 2011 es va disputar per última vegada com a Velocitat, any que precisament va ser guanyat per un pilot local, Ferran Font.

Font, experimentat pilot mundialista, obrirà la cursa fent de Cotxe 0 a bord d’un BMW 2002 dels 70. El rutòmetre que es facilitarà a tots els participants incorporarà, com a novetat, les “notes de pas” dels trams elaborades per ell mateix, gran coneixedor de les carreteres andorranes. Aquestes notes sempre seran preses per la traçada ideal, una novetat mundial ja incorporada el 2012. Les notes de Ferran Font seran transcrites pel copilot mundialista Oriol Julià.

Cada participant podrà triar entre diverses mitjanes a tenor de la cilindrada del seu automòbil. Les quatre mitjanes estipulats són Original (de 49,99 a 55,00 km/h), Sport (de 55 a 60 km/h), Super-Sport (de 60 a 65 km/h) i Maxi (de 65 a 70 km/h).

Dos dies diferenciats de ral·li

El Ral·li d’Andorra donarà la sortida a la primera etapa el divendres 14 de setembre, a les 18:00 hores, des del podi instal·lat en el Museu Postal de la bella localitat d’Ordino, centre neuràlgic de la cursa, amb arribada per al primer participant a les 22.40 hores en l’aparcament del Camp de la Tenada. La segona etapa partirà a les 8:00 hores de l’endemà, amb el final de ral·li a les 14.00 hores d’aquest mateix dia 15.

Tot just en acabar, l’ACA procedirà al lliurament de premis (16.00 hores) amb una classificació general scratx que definirà els guanyadors absoluts de la prova, així com una classificació per als cinc trofeus convocats: “Amateur”, per als equips que participin només amb aparells de mesurament originals del vehicle; “Per Períodes”, segons els anys de fabricació dels vehicles; “Per mitjana Escollida”, sigui Original, Sport, Súper-Sport o Maxi; “Escuderies”, reservat només a aquestes; “Grandvalira Circuit”, al millor en aquesta pista; i “Memorial J. Montes”, al millor equip compost per membres d’una mateixa família.

BMW, de la mà de Pyrénées Motors, patrocinador juntament amb Ordino

Un dels grans aliats de la cita que organitza l’ACA és Ordino, la parròquia del qual i tota la seva vall aporta un marc idoni per a la celebració del Ral·li d’Andorra.

Per tercer any consecutiu, a més, la prova compta amb el patrocini de BMW, de la mà de Pyrénées Motors, concessionari oficial BMW i MINI, una marca i un paisatge que donen imatge al pòster que promociona aquesta 41 edició. I com a partner tècnic, aquest any el Ral·li d’Andorra compta amb la col·laboració de Blunik.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada