Sud Radio, protagonista d’un film de ciència-ficció abans de convertir-se en centre d’alt rendiment

Un moment del rodatge 'Tantum' a Sud Ràdio
Un moment del rodatge ‘Tantum’ a Sud Radio. Foto: ATV

D’aquí a poc Sud Radio es convertirà en un centre d’alt rendiment en altura però durant vuit dies ha tornat a convertir-se en un escenari de pel·lícula. Més concretament l’antiga emissora ha estat seu de la gravació d’un llargmetratge de ciència-ficció amb un pressupost reduït i amb un destí clar: una plataforma digital de televisió. És un projecte andorrà amb un 100% de finançament privat i amb un actor novell també del país.

Tantum és el títol de la pel·lícula que durant vuit dies s’ha rodat a l’antiga emissora de Sud Radio. Es tracta d’una cinta de ciència-ficció amb tocs de terror que vol sortir al mercat per Nadal a través d’una plataforma digital com ara Netflix. El projecte és de baix pressupost, escrit i produït en dos mesos i rodat en pocs dies. El guió i la direcció és del madrileny Rubén Arnaiz i la producció és totalment andorrana.

Tot un repte per a l’equip que vol convèncer alguna d’aquestes grans plataformes d’emetre-la. “Volem intentar fer una pel·lícula de baix pressupost en un temps molt curt però amb un resultat molt bo, molt acurat, volem cuidar moltíssim la fotografia i tota la part tècnica, que llueixi molt”, explica el productor Josep Rivas.

Tantum‘ és la història del Marc i la Valèria. Són pare i filla i viuen sols a l’antiga emissora reconvertida en estació meteorològica després que el canvi climàtic hagi fet estralls. El Marc n’és el cap de manteniment i la Valèria, que és muda, té poques distraccions. Han de compartir l’espai amb NIM, l’ordinador central de l’estació que es convertirà en una amenaça i generarà enfrontaments i una lluita per sobreviure.

S’ha rodat en castellà, amb moments en català. Hi treballen pocs actors, un d’ells novell i del país com és Boris Chrestià que ja coneixia el director.

El director defensa el gran potencial cinematogràfic del país i d’espais com el de Sud Radio.

El projecte neix com una aventura i la voluntat dels productors és donar resposta a la gran demanda de continguts que tenen les plataformes digitals i vendre el potencial que té el país en aquest sentit.