Sort desigual per als pilots de l’ACA en la IV Pujada Alp 2500

bartumeuEls pilots de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA), en general, no van tenir la sort del seu costat en la IV Pujada Alp 2500, prova vàlida per als Campionats d’Espanya i Catalunya de Muntanya.

Malgrat tot, cal destacar l’excel·lent actuació de Gerard de la Casa (Seat Còrdova WRC) que a part de complir amb el pronòstic d’aquesta entre els milloressis del campionat català va ser a punt de situar-se en el podi de Categoria III de l’espanyol de l’especialitat. En l’altre costat de la moneda podíem situar a Ramón Plaus que va acabar abandonant en la tercera de la carreres disputades i a Lluis Bigordá que en cap moment va poder competir amb el seu Seat León al 100% de les seves prestacions.

A pesar que durant la jornada de verificacions la climatologia va amenaçar pluja, fins i tot en alguns moments va ploure encara que de forma feble, la pujada es va poder disputar amb sol, calor i per tant l’asfalt sec.

Cerdanya Racing, en el seu debut com a organitzadors d’una prova vàlida per al Campionat d’Espanya, van preparar amb detall l’escenari habitual de la pujada entre els punts quilomètrics 18,400 i 12,400 de la carretera GI-400 que uneix la localitat d’Alp amb l’estació d’esquí de la Masella.

Categoria Monoplazas: Els dos representants andorrans d’aquesta categoria, Ramón Plaus i Domingo Mesas, no van poder competir en condicions normals durant tot el cap de setmana. Al final van acabar abandonant en la pujada disputada el diumenge, Mesas ni tan sols va sortir en l’última sèrie d’entrenaments. Plaus explicava d’aquesta manera el desenllaç del cap de setmana: “En les dues pujades disputades el dissabte semblava, en alguns moments, que el Speed Car es quedava sense gasolina. En la pujada d’avui diumenge els problemes s’han incrementat i al final he he decidit parar per no molestar als rivals que pujaven per darrere”.

Categoria Turismes: Gerard de la Casa va mantenir la línia que l’ha portat a guanyar totes la proves del català fins a aquest moment. En aquesta ocasió Francesc Gutierrez al volant d’un potent Ginetta 553 GT el va relegar a la segona plaça. Com reconeix Gerard no va tenir cap opció d’apropar-se a Gutierrez: “Era inassolible per a nosaltres, malgrat tot estic satisfet amb la segona plaça tant el dissabte com el diumenge (és com un triomf). També és motiu de satisfacció el haver estat tan prop del podi de la Categoria III de l’espanyol, ens hem situat prop d’Aznar i el seu Porsche però.. en la tercera sortida hem optat per assegurar les posicions que teníem”.

Els problemes mecànics també van marcar l’actuació de Lluís Bigordá. El ritme del seu Seat León no era el d’altres ocasions: “En primera instància vam pensar que era la vàlvula del turbo, però després de reparar el León no ha millorat i … Almenys he pogut pujar al podi a recollir el trofeu de tercer classificat de Grup A en la classificació del Campionat d’Espanya”.

Per a la Pujada Alp el veterà pilot Claude Darne va triar el seu preciós Renault Alpine que segueix sent motiu d’admiració per a molts afeccionats. En les dues carreres del dissabte les prestacions no van ser les que volia Darne. Una vegada acabada la prova les sensacions eren millors: “En aquesta tercera pujada hem millorat molt, els canvis que vam fer ahir han estat positius”.

Eduard Andueza, al volant d’un VW Golf Mk1 es mostrava molt satisfet de com s’havia desenvolupat la pujada:” Hem vingut a passar-ho bé i ho hem aconseguit. El Golf ha funcionat sense problemes i això et permet gaudir de cadascuna de les pujades”. Jaume Bartumeu al volant del VW Golf MK1 de l’equip Rabbit Team, va debutar en la prova d’Alp: “Sens dubte és una pujada molt diferent a les quals he disputat fins ara. Carretera molt ampla, molt ràpida, … he anat millorant en cada pujada o sigui que la progressió segueix sent positiva”.

La Pujada al Farell, el proper 21 de setembre, serà el nou repte que hauran d’afrontar els pilots que de manera habitual participen en el Campionat de Catalunya de Muntanya 2014.

(Text i foto: Fotoesport)

TOTES LES NOTÍCIES