Segona posició de Grup N per a Albert Llovera-Àlex Haro a Serón

llovera-haroAlbert Llovera-Àlex Haro, al volant de l’Abarth Grande Punto S2000 preparat per PCR Sport, van acabar el Ral·li de Serón en la segona posició de Grup N (GN), cinquena plaça en la classificació absoluta. El pilot d’Abarth va posar tot de la seva part per intentar portar la lluita pel títol de l’esmentat grup fins a l’última prova de campionat, però no va poder ser. A Serón, Llovera es va trobar amb unes especials molt ràpides en les quals li va ser impossible mantenir el ritme del seu rival directe: ‘El Mitsubishi d’Alfonso Viera ens supera en més de 30 kms en velocitat punta i això en els trams d’aquest ral·li ha estat decisiu’.

La competició es va iniciar amb unes temperatures molt baixes, inferiors als 0º en les primeres hores del matí. Durant la jornada, a pesar que va sortir el sol, els termòmetres no van arribar a superar els 10º.

En el decurs dels reconeixements, Llovera-Haro ja van poder intuir que, en general, el ral·li era molt ràpid. En el moment de la veritat es van confirmar les seves previsions i per exemple, en l’especial inicial (Serón de 23 km) es van superar els 90 kms/h de mitjana.

Malgrat tot, el pilot d’Abarth va començar el ral·li a un ritme excel·lent, en l’especial inicial va quedar a 1” del seu rival directe al títol. De tota manera en la continuació Llovera va haver de cedir a l’evidència i a cada especial es va anar distanciant de Viera, fins a arribar a la meitat del ral·li amb 25” de retard.

La dinàmica va seguir la mateixa tendència en les dues passades per l’especial C, que tancaven el ral·li. En aquesta cronometrada a més, els últims 6 kms estaven molt enfangats i per tant lliscaven molt. En aquestes condicions recuperar temps era molt complicat, així doncs l’objectiu va passar a ser acabar el ral·li.

En finalitzar la cursa, el rostre d’Albert Llovera reflectia la decepció d’haver perdut les últimes opcions de defensar el títol que de manera brillant va aconseguir en l’anterior edició del campionat, no obstant assolir aquest objectiu era complicat tal com s’ha desenvolupat la temporada: ‘M’hagués agradat arribar fins a l’última cita de la temporada amb alguna opció al triomf en el grup N, però després de no puntuar en dues proves aconseguir l’objectiu esmentat era molt complicat, no depenia de nosaltres i això sempre és una dificultat afegida. El nostre rival directe havia de fallar i… La nostra felicitació para Viera-Perez que han fet un campionat molt regular’. Albert comentava que l’escenari que s’ha trobat a Serón no era precisament el que més afavoria a la seva mecànica: ‘Com he comentat ens ha faltat més velocitat punta en algunes zones de la primera especial, sobretot. L’especial esmentada discorria per la llera d’un riu sec , però amb una pista en perfectes condicions que et permetia anar molt de pressa. El nostre S2000 talla en sisena velocitat a 178 kms/h, i quan això succeeix els segons en contra cauen de manera molt ràpida respecta a rivals amb millors prestacions en els seus vehicles. Repeteixo, en un campionat d’unicament 6 proves i per tant cal acumular punts en totes les carreres per ser campió’.

El campionat d’Esdpaña de Ral·lis sobre terra 2013 acabarà els propers dies 30 de novembre i 1 de desembre a Riolobos (Càceres), aquesta prova final estarà organitzada per l’Escuderia Plasencia.

TOTES LES NOTÍCIES