S’aprova la modificació del Reglament sobre la informació de preus dels productes

aparador d'una sabateria
L’aparador d’una sabateria. Foto: ARXIU

El Govern ha aprovat aquest dimecres, a proposta del ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallado, la modificació del Reglament sobre la informació de preus dels productes, la informació de preus per unitat de mesura i la informació de preus dels productes exposats als aparadors exteriors dels establiments comercials.

El nou text és fruit del treball conjunt, que es va iniciar el 13 de novembre de l’any passat, amb diverses associacions del teixit comercial andorrà per a la seva millora i respondre d’aquesta manera a les demandes dels comerciants. Cal recordar que el Reglament es va aprovar el 24 d’abril del 2019, tot i que es va concedir una pròrroga d’un any perquè els establiments es poguessin adaptar als requeriments de la nova normativa. És a dir, fins al maig del 2020.

En aquest sentit, la modificació del Reglament manté el fet que els comerços han de complir amb la informació de preus dels productes i amb la informació de preus dels productes exposats als aparadors exteriors a partir del maig –exceptuant aquells productes que pel seu cost elevat poden ser causa objectiva d’inseguretat–, si bé s’exceptua la informació de preus per unitat de mesura, que s’ha prorrogat fins al setembre del 2020.

Així mateix, al nou text estableix que les sigles PVP (preu de venda), que acompanyen el preu de venda, deixen de ser obligatòries i passen a ser una recomanació a complir sempre que sigui possible. A més, es determina que no s’han d’indicar el preu en el 100% dels productes exposats en aparadors, taulells o altres zones inaccessibles als clients, sinó que el preu ha de ser visible en almenys el 30% dels productes exposats.

L’obligació d’informar sobre el preu de venda i el preu per unitat de mesura contribueix de manera notable a la qualitat de la informació que reben els consumidors. D’aquesta manera, el consumidor disposa de tota la informació necessària per avaluar i comparar el preu dels productes i, així, escollir amb més llibertat, coneixement i transparència. Aquest era un dels punts recollits en el Pla estratègic del turisme de compres, que recomanava una millora respecte a la informació dels preus en els comerços del país.

TOTES LES NOTÍCIES