El  Govern, a proposta del ministre de Salut, ha aprovat en la sessió de Consell de Ministres d’aquest dimecres el Reglament general d’estructura i funcionament del Centre Hospitalari Andorrà (CHA) així com la modificació del Decret del Reglament de la Direcció assistencial i la Direcció econòmica i de recursos generals del Servei Andorrà d’Assistència Sanitària (SAAS).

El ministre de Salut Carles Alvarez ha exposat en roda de premsa, que els texts aprovats actualitzen la normativa vigent de l’organització de la sanitat pública del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària i, del mateix Centre Hospitalari Andorrà, i afavoreix una assistència hospitalària que prioritza l’eficiència del servei al pacient amb un tractament racional dels recursos públics i on el procés assistencial és l’eix de l’organització.

El director assistencial del SAAS, Joan Martínez Benazet, ha afirmat en roda de premsa que aquests texts defineixen el CHA com una estructura assistencial més del SAAS, amb un funcionament alineat amb les línies de la reforma sanitària.

Martínez Benazet ha explicat que el Reglament general d’estructura i funcionament del Centre Hospitalari Andorrà, estipula l’organització de la Direcció Assistencial amb un Director Assistencial, un Sots-Director/a Assistencial i els Adjunts a la Direcció Assistencial per a cada àrea existencial, aquestes posicions no són executives però s’, d’assessorament organitzatiu.

El responsable del SAAS ha exposat que quedaran fixades les funcions i obligacions dels Caps de Servei i regulada la contractació dels metges mitjançant un Comitè de Selecció amb participació de professionals. De la mateixa manera es contemplarà la continuïtat dels metges d’una determinada edat mitjançant el Comitè de Recertificació.

Quedaran també definides les obligacions dels metges, independentment del tipus de vinculació contractual, pel que fa a la participació en l’elaboració de protocols i en les sessions i comissions que determini el Cap de Servei, així com l’obligatorietat de cobrir els serveis de guàrdies i enregistrar l’activitat en l’historial mèdic electrònic.

De la mateixa manera quedarà regulada l’obertura d’expedients informatius i disciplinaris. El Reglament també obre la possibilitat que tot professional certifiqui periòdicament els seus coneixements i capacitats d’acord amb la normativa que es pugui implementar en el futur.

Joan Martínez Benazet també ha determinat que amb el Reglament general d’estructura i funcionament del CHA, desapareixeran els contractes determinats per als càrrecs de confiança de la Direcció i es redefiniran els convenis de col·laboració amb entitats alienes amb objectius assistencials i de formació continuada dels professionals. El text també estableix que els facultatius dels serveis centrals es vincularan al Centre Hospitalari Andorrà per un contracte laboral.

Foto: SFG

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada