S’aprova el Reglament de gestió de l’impost sobre activitats de joc d’atzar

ruletaEl Consell de Ministres ha aprovat, a proposta del ministre de Finances, Jordi Cinca, el Reglament de gestió de l’impost sobre activitats de joc d’atzar. Aquest text té com a objectiu regular les modalitats de declaració dels jocs d’atzar per permetre la gestió de l’impost que se’n deriva, i desenvolupa les obligacions de registre dels obligats tributaris, així com les modalitats de pagament i de devolució per part de l’Administració.

La Llei de regulació dels jocs d’atzar inclou la creació d’un impost sobre activitats de joc d’atzar amb motiu del lliurament de les corresponents llicències, i per aquest motiu es feia necessari reglamentar els principis de gestió d’aquest impost.

El text estableix que els obligats tributaris han d’estar donats d’alta al cens tributari i han de ser residents a Andorra o tenir un representant resident a Andorra. Per a les declaracions, es contemplen dues modalitats, una per a les activitats de durada inferior a un any, i una altra per a les iguals o superiors a un any. En ambdós casos, els obligats tributaris han de presentar una primera declaració amb l’estimació dels ingressos a percebre per fer un pagament a compte, i finalment una liquidació final que inclogui els ingressos reals i en funció de la qual haurà de satisfer un nou pagament o l’Administració li farà la devolució de la diferència.

Per permetre l’aplicació del Reglament, en aquesta mateixa sessió de Consell de Ministres també s’ha aprovat el Decret pel qual s’aproven els formularis declaratius per dur a terme la gestió tributària de l’impost sobre activitats de joc d’atzar.

TOTES LES NOTÍCIES