S’aprova el Decret d’estructuració del Departament d’Estadística

El Consell de Ministres ha aprovat el Decret pel qual s’estructuren els objectius generals i les funcions del Departament d’Estadística que estableix la Llei 2/2013 de la funció de l’estadística pública, de manera que les funcions de planificació, normalització, coordinació i gestió del Sistema estadístic s’actualitzen amb una estructura més moderna i equiparable als estàndards europeus. La nova organització preveu garanties per assumir l’increment de les activitats estadístiques incloses en els Plans d’estadística i també preveu el secret estadístic, mitjançant un compromís jurídic de confidencialitat que signarà el personal adscrit al departament.

El Departament d’Estadística, adscrit al Ministeri de Finances, es dota d’un nou model organitzatiu en el qual s’integren funcions que anteriorment realitzaven el Departament de Sistemes d’Informació això com altres departaments del Govern, d’aquesta manera el nou model de producció estadística garanteix l’aprofitament del màxim d’informació administrativa i estadística disponible.

L’estructuració del departament s’organitzarà a l’entorn de cinc àrees essent l’àrea A la responsable de la recollida de les dades estadístiques i de les dades administratives que són externes al Govern d’Andorra; l’àrea B és responsable de les operacions per mostreig demogràfiques i socials, realitzant les activitats estadístiques que no es poden elaborar a través de les dades administratives, i que precisen de dades estadístiques obtingudes a partir d’enquestes específiques; l’àrea C es responsabilitza de l’anàlisi de la informació estadística, del manteniment i l’actualització de la Base de dades d’estadístiques del Departament d’Estadística, el tractament i encreuament de les dades administratives, així com el desenvolupament de la Plataforma d’intel·ligència de dades de Govern; la responsabilitat de l’àrea D és la de la planificació i coordinació de les activitats estadístiques del Sistema estadístic del Principat, a través del disseny dels plans d’estadística, la difusió de les estadístiques, com el seguiment de l’acompliment de la qualitat estadística; i finalment l’àrea E és responsable de les estadístiques econòmiques, les estadístiques de les finances públiques, i les estadístiques de les empreses.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada