Samsung cau

samsung

El mercat de les NNTT i els telèfons mòbils no sempre va ser com el coneixem actualment. No sempre Apple i Samsung es van repartir gran part del pastís comercial. És més, en una altra època parlar de marques com Nokia, Motorola o BlackBerry era referir-se a les primeres companyies del món de la telefonia mòbil.

Les tornes podrien estar canviant amb la irrupció de la firma fabricant de smartphones xinesa Xaomi. Les coses podrien variar almenys en Àsia per Samsung.

Després d’anys de batalla Xiaomi ha aconseguit posicionar-se com la primera firma del país més populós del món encara que només es refereixi a una sola nació estem parlant d’una nació amb un potencial de consum sense parangó.

En menys de dos anys Xiaomi ha triplicat la seva quota de mercat amb un ascens del 186 per cent. D’aquesta manera si el 2013 un 5,2 per cent de la quota de mercat corresponia a aquesta signatura, el 2014 aquesta xifra es va elevar fins al 12,5 per cent. A això hem de sumar que en el mateix període Samsung ha passat de representar un 18,7 per cent de la quota de mercat al 12,1 per cent.

El més sorprenent de tot és que si fa un any i mig la companyia sud-coreana havia de competir amb firmes com Huawei, Lenovo o Coolpad, actualment la situació hagi variat tant. El motiu del triomf de Xiaomi és la venda d’uns dispositius de baix cost amb unes prestacions que no tenen res a envejar a les de Samsung.

Per Tecnonews / AMIC – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES