S’amplia el temps per enviar dades de clients amb dos o més nits reservades a allotjaments

El Consell de Ministres, a proposta del ministre de Turisme en funcions, Francesc Camp, ha aprovat aquest dimecres el decret de modificació del Reglament del Registre d’Ocupació d’Allotjaments Turístics (ROAT) amb la finalitat d’ampliar el termini de temps de tramesa de les dades dels clients al Departament de Policia.

Si bé aquesta informació s’ha d’enviar sempre en el termini més breu possible, la modificació del reglament permetrà els allotjaments turístics enviar la informació, en el supòsit que el client tingui dues o més nits reservades, amb un màxim de 24 hores des de la seva arribada, o abans que abandoni la seva estada si ho fa abans de que passin 24 hores.

Els canvis s’han dut a terme quan s’han constatat que el reglament del ROAT, que va entrar en vigor el maig del 2018, genera certes dificultats a l’hora de trametre la informació en el termini de temps que s’exigeix actualment, fixat en 12 hores, sobretot en períodes de molta afluència de turistes.

La disposició d’un Registre d’Ocupació d’Allotjaments Turístics degudament omplert i actualitzat, amb la informació de tots els clients, és imprescindible per a una destinació que vulgui preservar la seguretat dels seus ciutadans i dels seus visitants.

La modificació del ROAT entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació al BOPA.

TOTES LES NOTÍCIES