Rodríguez i Gohet presenten la missió d’inspecció sanitària i social

La ministra de Salut i Benestar, Cristina Rodríguez, i l’inspector de l’Inspection Générale des Affaires Sociales (IGAS), Patrick Gohet, han presentat aquest dijous les actuacions dutes a terme en relació a la missió d’inspecció sanitària i social dins el marc de cooperació França-Andorra.

En el marc de la Reforma del sistema de salut i protecció social, el setembre del 2012, s’encetava formalment una acció específica de cooperació entre França i Andorra sota la coordinació dels respectius ministeris encarregats de la salut i els afers socials. Aquesta cooperació s’articula per mitjà d’una missió específica de l’IGAS que es delegar a Patrick Gohet.

L’objectiu principal de la missió era la d’aportar un suport per a la creació d’una estructura d’inspecció i control al si del Ministeri de Salut i Benestar prevista en el marc de desplegament del Model Andorrà d’Atenció Sanitària (MAAS). Aquest estructura respon a la necessitat d’ordenar en la seva globalitat el rol i les funcions de les principals institucions implicades en la governança del sistema de salut i protecció social d’Andorra (el propi Ministeri, la CASS i el SAAS principalment) i dotar el ministeri d’una estructura que li permeti garantir l’eficiència del sistema i l’equitat pel conjunt dels seus beneficiaris.

Gohet ha efectuat al llarg del darrer any (novembre 2012-octubre 2013) cinc estades a Andorra, mantenint trobades amb el conjunt dels actors del sistema i poder així copsar la realitat andorrana per aconseguir unes propostes ajustades a aquest entorn. Les reunions s’han mantingut amb el propi ministeri de Salut i Benestar, la CASS, el SAAS, i centres assistencials sanitaris i sociosanitaris com hospital, els centres sociosanitaris, o l’escola especialitzada Nostra Senyora de Meritxell, així com els col·legis professionals i federacions i entitats cíviques i socials.

De la missió se’n desprenen accions concretes:

1.- Una missió d’auditoria de la CASS, que ja s’ha iniciat per part de la Direcció general de la MNCOSS (Mission Nationale des Organismes de Contrôle de la Securité Sociale).

2.- Anticipar i planificar la formació del personal i l’adquisició de competències (capacitació institucional).

3.- Orientar les accions en benefici de l’atenció a l’usuari, mesurant la qualitat i les pràctiques professionals.

La continuïtat d’aquesta missió de suport i acompanyament quedarà garantida per un acord marc de cooperació en l’àmbit de salut i protecció social que ja s’està articulant.

TOTES LES NOTÍCIES