El Renault Clio GT és un vehicle utilitari que es diferencia del convencional Clio pel seu aspecte esportiu, amb acabat de cupè. De línies marcades, però suaus al mateix temps i arrodonides, es tracta d’un cotxe que crida l’atenció per la seva presència escultural. Diversos detalls el fan un vehicle diferent: el para-xocs, la graella, les llandes d’aliatge de 17 polzades… A l’interior, el vehicle es prou ampli i confortable, amb un maleter amb capacitat de 300 litres. Un dels detalls de l’interior és el seient del conductor amb calefacció. A més a més, l’habitacle disposa de diversos i útils espais portaobjectes pensant en les necessitats del conductor i dels acompanyants.
El vehicle permet incorporar sensors de pluja que es posen en marxa automàticament i adapten la velocitat en funció de la intensitat de la pluja. A nivell tecnològic, el Renault Clio GT té com a opció la targeta mans lliures d’obertura i d’engegada del vehicle. Tan sols cal portar-la a la butxaca o a la bossa per a què funcioni.
Motor
El Renault Clio GT compta amb un únic motor a benzina 1.2 de 120 cavalls, que s’acobla a una caixa decanvis automàtica de doble embragatge, amb sis relacions. Amb un consum mitjà de 5,2 litres, el Clio GT pot circular a una velocitat punta de 119 km/h, amb una ràpida acceleració de 0 a 100 en encara no 9 segons i mig.
Seguretat
L’assistent a la frenada d’emergència és un dels elements de la seguretat del Renault Clio Gt. Aquest sistema va acoblat a l’ABS i té la funció de reduir les distàncies d’aturada aconseguint ràpidament la màxima potència de frenada. A més a més, el control del vehicle està assegurat gràcies al control dinàmic de conducció ESP que actua eficientment en cas de pèrdua d’adherència puntual i fa que, per tant, es mantingui la trajectòria del vehicle. D’altra banda, els seients laterals posteriors estan equipats amb fixadors Isofix. A més, els coixins de seguretat repartits per tot el vehicle asseguren la màxima seguretat dels ocupants.
Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció