relaxacio

Relaxació muscular progressiva (RMP) és un mètode de relaxació molt útil per controlar l’estrès i l’ansietat, així com per millorar problemes d’insomni, de dolor crònic, mals de cap, trastorns digestius, hipertensió…Bàsicament consisteix en contreure diversos grups musculars d’un en un, fent una sessió de relaxació intermitja.

Es tracta d’una tècnica descrita en els anys 30 per Edmund Jacobson que amb una pràctica de 10 a 20 minuts al dia proporciona calma mental fruit de la relaxació física.Per practicar-ho necessiteu roba còmoda i un lloc tranquil. Ho podeu fer asseguts o estirats al terra.

Generalment, es recomana començar per les extremitats inferior i acabar amb la cara, l’abdomen i el pit.Mentre inhaleu, contraieu un grup muscular de 5 a 10 segons (comenceu, per exemple, per la part superior de les cuixes).

A continuació, exhaleu i allibereu, de cop, la tensió en aquest grup muscular.Espereu uns 10 o 20 segons per relaxar-vos i, a continuació, passeu a un altre grup muscular (els glutis, per exemple).

Quan afluixeu la tensió, intenteu concentrar-vos en sentir els canvis que es produeixen en els músculs.Treballeu tot el cos de forma gradual, contraient i relaxant diversos grups musculars.

Per Redacció / Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada