No va ser fàcil, ningú va dir que ho seria, però malgrat l’oposició frontal de l’Anticicló situat des de principis de Desembre en la zona pirinenca, els organitzadors de les GSeries 2019 van poder complir amb la data prevista per a la disputa de la primera cita (G1) del calendari.
José Roger Chalmeta (GS) i Ferràn Pujol (GS2) van aconseguir el triomf de les categories assentades en el certamen andorrà mentre que Joan Sala (2RM), Yann Le Potier (SidebySide) i Enwan Le Potier (CarCross) van ser els millors en les categories que van ser la novetat en aquesta edició.

Destacar que les evolucions dels pilots van estar seguides, des de les parts més elevades del Circuit Andorra – Pas de la Casa, per un bon nombre d’afeccionats que van aprofitar les condicions climatològiques favorables (per a ells) per a desplaçar-se fins al traçat permanent més alt (2400 metres) del món.

Al final de la primera jornada de competició, Àlex Bercianos (Director del traçat del Port d’Envalira), lamentava l’estat de la pista, aquestes eren les seves paraules: Hem posat tot el nostre esforç perquè la pista estigués en les millors condicions per a competir, però sense l’ajuda de la climatologia és impossible tenir l’escenari que tots haguéssim desitjat. Depenem, sobretot, de dos elements indispensables en qualsevol activitat hivernal, esportiva o de plaer, per a poder dur-la a terme en les millors condicions: la neu i el fred. No hi tenim accés directe.

Espectacular duel de Xevi Pons i José Roger Chalmeta. Pons sancionat al final.
L’inici de les hostilitats, sèries d’entrenaments lliures, va donar les primeres pinzellades del que succeiria en els moments decisius d’aquesta G1. Els lliures, que dit sigui de pas, es van celebrar amb boira en el traçat del Port d’Envalira, van deixar al 3r classificat de les Crèdit Andorrà GSeries 2018, José Roger Chalmeta, en la 1a plaça amb un crono de 50”447, això sí, seguit de prop de dos dels aspirants al triomf final, Xevi Pons i Marc Gutiérrez.

Va arribar el moment en què el crono es va posar en marxa per a atorgar els primers punts del certamen. En els entrenaments qualificatius, es va comprovar com Xevi Pons (subcampió del 2018) donava el primer avís seriós que anava pel triomf. Va marcar la millor volta (48”044), seguit de Ferràn Monjo Jr a sol 78 mil·lèsimes i Marc Gutiérrez a 319 mil·lèsimes.

No hi havia res decidit i va arribar la Super Especial, en la qual es comptabilitzen els cronos de les 6 voltes que els pilots van completar al traçat. Xevi Pons no va fallar i va tornar a situar-se com el pilot més ràpid seguit a 3”659 de Roger Chalmeta, mentre que un Miquel Socías (campió de la GS2 – 2018), en clara progressió després d’un inici amb alguns dubtes.

Les Finals, no van oferir cap canvi digne d’esment i tal com es preveia, el pilot de l’equip ELEGANT DRIVER, va confirmar amb èxit el seu primer pas cap al títol, mentre que la lluita per a les altres posicions de podi es van decantar a favor de Roger Chalmeta i Miquel Socías. A posteriori els comissaris esportius de la prova van decidir sancionar al pilot català, amb la perduda de tres posicions, per avançar-se en la sortida de la Final A.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada