Recuperar-se de l’esforç

fotoesport-2Quan s’acaba de fer un entrenament intens els nivells corporals baixen i si no s’ajuda a recuperar el seu estat natural es poden arribar a patir problemes.

Per recuperar el nivell d’hidratació seria convenient saber quant pesàveu abans d’entrenar i quant peseu a l’acabar, ja que convé beure un litre d’aigua per cada quilo que hàgiu perdut durant l’entrenament. Però, a banda, d’això heu d’anar prenent aigua durant tot el dia per anar eliminant les toxines i compostos nitrogenats que s’han pogut formar durant l’entrenament degut a la degradació muscular.

Per recuperar l’energia hauríeu de consumir aliments rics en hidrats de carboni i proteïnes amb poc greix, almenys durant les dotze hores següents a l’exercici, perquè és durant aquest interval de temps que el cos està més receptiu i assimila millor els nutrients. Aquest procés de regeneració acostuma a durar unes 48 hores.

També és important que preneu suplements vitamínics i fruita deshidratada, així com llet, plàtans, verdures, etc., que són rics en potassi, un nutrient molt útil per afavorir la relaxació muscular.

Per Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.