Recullen firmes a Change.org “Contra l’explotació animal” per les passejades d’Ordino

change2Des d’ahir es pot signar a Change.org una petició adreçada al Comú d’Ordino “Contra l’explotació animal” en relació a les passejades amb carruatge tirat per un cavall que es realitzen a la parròquia.

Aquesta tarda ja s’havien recollit prop de dos centenars de signatures.

El text de la petició és el següent:

“Dirigida a Comú d’Ordino (Andorra): 

Diuen que aquest cavall pot carregar 7 vegades el seu propi pes.

Molts cavalls, obligats a tirar d’un carruatge, acaben extenuats o fins i tot moren perquè els seus propietaris pensaven així. No parlem del tercer món. Va passar fa uns dies a Barcelona. Va passar a Palma de Mallorca. I seguirà passant a molts altres llocs si no ho aturem.

 Aquest estiu el Comú d’Ordino ha subvencionat per primera vegada aquesta activitat. Diuen que l’animal està ben cuidat i preparat per portar sis persones sense esforç. Nosaltres entenem que, encara que no hi hagi maltractament, sí existeix una explotació innecessària. A més, les condicions del recorregut no són les millors per a un cavall: carretera asfaltada i amb desnivells, tràfic costant i durant els mesos de més calor.

 Avui tenim moltes alternatives perquè els cavalls deixin de ser màquines de càrrega. PROU a l’explotació animal per a la diversió i enriquiment humans. PROU als animals fora del seu entorn natural. PROU a les subvencions per aquest tipus d’activitats.

 Ajuda’ns a aturar-ho”.

6 comentaris

  1. Aixó ja son ganes de tocar els nassos, mirar que hi han casos aquí a Andorra on s’haurien de prendre mesures urgents, però en aquest cas es totalment estupid, gent aburrida amb ganes de molestar.

    1. Sr Brian. Qui decideix les coses que s’han de canviar i les que no? Les que son importants i les que son estúpides?. Vostè?

  2. Evidentment, senyors de forum.ad aquests comentaris no son dirigits a vostès sinó als que van fer aquests mateixos comentaris quan es va publicar la notícia del grup de Facebook d’amics de les passejades a cavall. I en favor de vostès he de dir que sempre és més fàcil matar al missatger.
    Repeteixo, amb aquests comentaris només fan que donar arguments a retrogrades com en Gebe, però sembla que hi ha gent que està en possessió de la veritat absoluta i està per sobre del bé i del mal.

    1. Sr. Esparter. Estem d’acord en dos coses. Ni un grup de Facebook ni una petició a Change.org haurien de ser notícia. Però això no vol dir que els dos grups no estiguin legitimats per demanar el suport de la manera que els vingui en gana. Només faltaria. L’altra cosa amb la que estem d’acord és que en Gebe és un retrògrad. 🙂

  3. Jajajaja! Quina poca serietat senyors de forum.ad! No m’estranya que aquesta notícia tingui tan pocs comentaris! Esteu comparant una recollida de signatures a change.org amb una recollida de signatures en paper??? No m’ho puc creure! 🙂 Us he d’explicar a aquestes alçades com funcionen aquestes pàgines? i lo fàcil que és aconseguir una signatura? Per l’amor de deu, feu riure! Jo mateix tinc 17 adreces de mail diferents a change.org o sigui que jo sol puc fer-me passar per 17 amics del grup! Si avui mateix creo una recollida de signatures d’Amics dels Vehicles Respectuosos amb el Medi Ambient i amb els Animals, si m’ho proposo demà tinc 800 seguidors! Me parto!

  4. ohhhhhhhhhhhhh se recogen firmas en Change.org!!!!! QUE NOTICION!! Esto es periodismo de calidad si señor!!!!

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES