Sortir a córrer sempre és saludable o, almenys, hauria de ser-ho. Hi ha barris de moltes ciutats estatunidenques en els quals si més no sortir de casa ja suposa un risc, no direm ja sortir al carrer amb el propòsit de fer exercici.

I, no obstant això, les apps de salut (ehealth) continuen insistint a canviar hàbits utilitzant per a això una sèrie de recomanacions i tècniques de gamificació (obsequiar amb alguna gratificació, encara que sigui virtual, a canvi de la realització d’exercici, una sèrie de quilòmetres recorreguts, o calories consumides, per exemple), però sense tenir en compte el context en el qual viu l’usuari.

I això és anar més enllà de l’exemple -tal vegada extrem- que he explicat, ja que es basa a tenir en compte molts altres factors, com el treball, els ingressos, la predisposició a fer exercici, etc.

La doctora Kate Wolin és qui ha fet una crida a la indústria a tenir en compte aquest importantíssim factor per a optimitzar els resultats de les apps d’ehealth. Wolin no és qualsevol persona: l’empresa que ha fundat, Coeus Health, està precisament dedicada a proporcionar solucions digitals metgesses que tenen en compte el context de la persona per a proposar tractaments.

Per a posar un exemple del que significa tenir en compte el context, si l’app ‘sap’ o és capaç d’entendre que l’usuari és mandrós per naturalesa (mitjançant intel·ligència artificial podria ser capaç de ‘captar’ aquest detall), o bé li costa decidir-se a anar al gimnàs per motius diversos, pot donar un consell tan simple però es veu que efectiu com deixar la roba d’esport i les sabatilles a la vista i molt a l’abast, per a fomentar les ganes d’anar.

Aquest i altres trucs, el que busquen és crear nous hàbits en les persones, que anar a córrer, al gimnàs o fer exercici en general es converteixi en una necessitat, fins i tot d’una forma inconscient.

La forma tradicional de fer això des de les apps d’esport i salut és oferir les recompenses que he comentat abans, quan el que és necessari segons la Dra. Wolin és una tècnica que porti a canvis més profunds.

Les apps mòbils encara no incorporen aquest context, però és previsible que a poc a poc ho vagin fent, gràcies principalment a tecnologies com el big data i la intel·ligència artificial.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada